Mégsem Aegea lesz az Aegea
Az Isztambuli Autószalonon mutatták be az Aegeát, de a Fiat bejelentette, hogy mégsem ez lesz a végleges sorozatgyártmány neve, és az autó kivitelezésén is változtatnak. Olivier Francois, a Fiat márka igazgatója jelentette be a változtatásokat.
Az óvatosság nyilván nem véletlen: az új Fiat ugyanis egy egész típuscsalád alapját képezi majd, amelyből a szedán mellett csapott hátú ötajtós is készül, és egyszerre váltja le a Linea és a Bravo modelleket, sőt, az sem kizárható, hogy bizonyos mértékig a Puntót is. Így az olaszok nem nagyon tévedhetnek, márpedig úgy néz ki, az Aegea név a bemutató után mégsem tűnik számukra telitalálatnak. Erre utal, hogy Francois szerint a végleges modell neve mégsem Aegea lesz, viszont a kocsi takarékos lesz, jól megépített, és nem tartalmaz majd olyan felesleges sallangokat, amiknek a felárát a vásárlók nem szívesen fizetnék meg.
Ebből az következik, hogy a lehetséges vásárlóknak nem tetszett a név. De a Fiat egyszerűsít a konstrukción is, hogy közelítsen a valós igényekhez – és az olcsó autómárkák jelenlegi királyához, a Daciához. A lényeg, hogy minél jobban ki tudják használni a török Tofas gyár kapacitását, amely korábbi információk szerint évi 700 ezer példányt is el tudna készíteni a teljes típuscsaládból, amely a szedán mellett ötajtós csapott hátú, és kombi modellekből áll majd.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a változtatások okoznak-e észrevehető késést a menetrendben, a jelenlegi állás szerint Törökországban novemberre ígérték a forgalmazás beindítását, nálunk egy-két hónappal később várható a modell megjelenése.