Egy Toyota lett a legamerikaibb autó
Nem gondoltuk, hogy ez valaha megtörténhet, de az amerikai autógyári munkásokból többet tartanak el japán autótípusok, mint a helyi márkák modelljei. A legamerikaibb autó a Toyota Camry, már ebből a szempontból is.
Amerikában sok helyütt még mindig a hazafiság jelképének számít, ha valaki amerikai autót tart, pedig úgy tűnik, az igazi hazafiaknak japán autóval kéne járniuk. A cars.com felmérése szerint ugyanis az első négy legnagyobb hazai hozzájárulással készült autóból három japán. Az első helyezett Toyota Camry például két amerikai gyárban készül, és 5900 munkást tart el, míg a második, a Chevrolet Traverse alig kétezret. A harmadik helyen a Toyota Sienna egyterű, a negyediken a Honda Odyssey áll. Ezek persze mind Amerikában készülő típusok, amelyekhez nagyrészt helyi beszállítóktól érkeznek az alkartészek. Érdekes, hogy tavaly még a Ford F-150 volt a legamerikaibb modell, de ennek a hazai alkatrész-aránya az idei modellfrissítéssel 75% alá csökkent, azaz lassan bármi amerikaibb nála.
Ebből is látszik, hogy az autók nemzetiségéről egyre kevésbé érdemes beszélni, hisz az nagyrészt azon múlik, hogy az adott gyártó milyen beszállítókkal dolgoztat. Persze a Camry és sok más japán autó nem csak ebből a szempontból áll az élen Észak-Amerikában, hisz a Camry, az Accord, a Corolla és a Civic modellek régóta lekörözik amerikai vetélytársaikat, ami az eladásokat illeti – detroiti gyártmányok már csak a nagy pick-upok és terepjárók piacán előzik meg a távol-keleti riválisaikat.