Itt az új Fiat 500
Megjöttek az új Fiat 500-as gyári fotói és a kisautó adatai. Azt mondják, mintegy 1800 kisebb-nagyobb változtatással érkezik az új modell, amely azonban első ránézésre csak egy közepesen komoly ráncfelvarrásnak tűnik.
Az 500-ast nyolc évvel ezelőtt mutatta be a Fiat, a legendás elődnek köszönhetően pedig elég nagy durranás is lett a luxus-kiskocsi. Azóta csupán kisebb módosításokat végeztek, és persze számos limitált szériás és különkiadású modellt dobtak piacra. A nagyobb vérfrissítésre most látták elérkezettnek az időt.
Az orr-részen a leglátványosabb a változás, bár radikálisan ezt a szekciót sem faragták át. Az új 500-as kapott ledes nappali menetfényt, átdolgozott hűtőrácsot és új ködlámpákat. Kicsit átdolgozták magát a fényszórót is. Hátul szintén a lámpatesteket módosították. A 15-ös és 16-os alufelnik is megújultak, a fényezések skálája Corallo Red és Opera Burgundy vörös színekkel bővültek.
Belül a Uconnect névre keresztelt információs és szórakoztató egység az egyik jelentős újítás, amely természetesen érintőképernyős. Nemcsak bluetooth- és USB-kapcsolódási mód van, hanem okostelefont is lehet csatlakoztatni. Számos funkció a kormányról is vezérelhető.
A motorpalettán szintén nincsenek durva változások, inkább a takarékosság és a károsanyag-kibocsátás volt a két hangsúlyos szempont. Továbbra is lesz tehát 69 lóerős 1,2-es és megmarad a 0,9 literes kéthengeres TwinAir motor is 85 és 105 lovas teljesítményszintekkel. Az 1,3-as dízel az új 500-asban is 95 lóerőt tud majd. Váltóból öt- és hatfokozatú kézit, valamint Dualogic robotizált egységet lehet majd rendelni.
A forgalmazást ősszel kezdik meg, a pontos magyarországi árak egyelőre nem ismertek. Az aktuális 500-ast 3,2 milliós alapártól lehet jelenleg hazavinni. Az Abarth-változatok bevezetéséről szintén nincs még információ.