Az elv persze ugyanaz, mint az amerikai Resilient Technology, a Bridgestone vagy a Michelin sűrítettlevegő-mentes kerekeinél, azaz a levegővel kitöltött tömlő helyét speciális műanyag rács hivatott átvenni. A különbség annyi, hogy ezzel állítólag gyorsan is lehet menni.
A hasonló szerkezetű kerekekkel a legnagyobb baj az, hogy nem bírják a nagy sebességeket. A Michelin Tweel például már kapható is, de csak munkagépekhez és mezőgazdasági gépekhez, amelyek nagy tempóra nem képesek. A koreai Hankook azonban már elért némi előrelépést ezen a területen az iFlex fantázianevű abronccsal: állítólag 130 km/h-t már stabilan tud, de egységes alapanyagát még fejlesztik, így azt remélik, hogy később nagyobb sebességet is elérhetnek a szerkezet károsodása nélkül. Azt persze nem árulták el, hogy milyen anyagot használnak – egyesek arra tippelnek, hogy műanyagot, mások szerint mesterséges gumit, de a koreaiak azt mondják, hogy az anyag újrahasznosítható és környezetbarát lesz - és ha valóban ugyanabból az anyagból készül az egész szerkezet, még olcsó is.
Ahhoz, hogy a mindennapokban is használható legyen, és kiválthassák vele a pneumatikus gumiabroncsokat, a levegőmentes abroncsnak legalább 180 km/h-t kellene tartósan, károsodás nélkül elviselni, és az élettartamának is meg kellene haladnia az öt évet. Ezek a célok egyelőre elég távolinak látszanak, de úgy néz ki, nem elérhetetlenek, és úgy tűnik, szinte minden gumiabroncs-gyártó ezt látja a jövő egy lehetséges útjának. A magyarázat egyszerű: ezek az abroncsok nem kapnak defektet, így feleslegessé teszik a pótkereket, és könnyebbek lehetnek, mint a hagyományos abroncsok.