Jó első félévet zárt a Ferrari. Az olaszok a forgalommal együtt a nyereségüket is növelték az első hat hónapban, ami különösen szerencsés most, amikor a Fiat tőzsdére vinné a márkát.
A tavalyi 3668-ról idén 3694-re emelte eladási számait a Ferrari az első félévben, ami tükröződik teljes árbevételükben is: a tavalyi 3,67 milliárd euró után, idén 3,69 milliárd euró jött be nekik az első hat hónapban. A növekedés mértéke még egy ilyen kis autógyár mércéjével is elenyésző, a lényeg itt azonban a tendencia. Most nagyon fontos, hogy a márka növekvő pályán van, a Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) ugyanis még az idén tőzsdére viszi a Ferrarit. Valamikor a negyedik negyedévben, azaz valamikor szeptember után.
A művelet nem egyszerű, az óriásvállalatnak az UBS pénzintézet lesz a segítségére. Kezdetben a Ferrari részvényeinek tíz százalékát vezetik be a New York-i és a milánói tőzsdére. Sergio Marchionne, az FCA vezérigazgató reményei szerint legkevesebb tízmilliárd euróra értékeli majd a Ferrarit a tőzsdei bevezetés, a potyapénz azonban nem marad a saját lábán megállni képes gyár kasszájában. A kibocsátásból befolyó milliárdok az FCA globális terjeszkedési terveit finanszírozzák majd. Kell is oda a pénz, a céget a napokban büntette meg az amerikai közlekedésbiztonsági felügyelet 105 millió dollárra (28,5 milliárd forint) visszahívási akciók során elkövetett mulasztások miatt.
A Ferrari már előre nyugtatja az olaszokat, hogy a tőzsdei bevezetés nem befolyásolja a háttérműködést. A márka székhelye ettől függetlenül Maranello marad és az olasz joghatóság alatt adóznak tovább.