Jó az új Astra légellenállása
Bár már leleplezték az új Astrát, számos részletre csak apránként derül fény. Az Opel most például az aerodinamikai fejlesztéseket igyekszik bemutatni, amelyek eredményeképp állítólag érezhetően csökkent az új modell légellenállása.
Az persze eleve használ az aerodinamikai hatékonyságnak, hogy az új Astra keskenyebb is és alacsonyabb is, mint az elődje, hisz így kisebb a karosszéria homlokfelülete, mint korábban. De emellett az alaktényezőn is sikerült javítani: az új értéke 0,285, ami valóban nem rossz. Ugyan akadnak a kategórián belül jobb légellenállású autók is, de ezek nagyrészt már a fogyasztásra optimalizált modellváltozatok. Például a nagy rivális, a Golf VII Bluemotion változatának az alaktényezője 0,27. Az Astrából azonban csak később készül ilyen, az sem kizárt, hogy azzal utolérik a VW bestsellerét ebből a szempontból.
Az Opel mérnökei néhány trükköt is elárultak, például hogy jelentős javulást értek el a hátsó ajtóoszlopok meghosszabbításával. Azzal, hogy ezek a hátsó szélvédő mögött élesen végződnek, sikerült csökkenteni az autó mögötti örvényképződést. Hasonló a szerepe a tető végén kialakított légterelőnek is, amely a lejtős tetővel együtt nagyban hozzájárul a kedvező formatényező eléréséhez. Kevésbé látványos, de annál fontosabb, hogy az autó fenéklemezét is igyekeztek úgy kialakítani, hogy a légáramlás az autó alatt is minél zavartalanabb legyen.
Az EU-ban érvényben levő átlagfogyasztási korlát miatt manapság már minden autógyár minden modellje nagyon komoly aerodinamikai fejlesztésen esik át, mire gyártásba kerülhet. Így az elmúlt egy-másfél évtized során a legtöbb hasonló kompakt modell légellenállási tényezőjét sikeresen 0,3 alá csökkentették a gyártók, annak ellenére, hogy az Európában divatos csapott hátú forma aerodinamikai szempontból nem épp a legkedvezőbb.