Az eddig sem volt kérdés, hogy az összes Citroën DS modellt befésülik a DS márka alá, de a PSA szép fokozatosan hajtja végre a tervet. Most a DS4 nevét változtatják DS 4-re, és egyben megkapja a kötelező frissítést, amely a modellciklus közepét jelzi.
A legfeltűnőbb újítás persze az autó orrát érinti: megkapja a DS jellegzetes hatszögletű, krómkeretes hűtőrácsát és a DS jelvényt a korábbi Citroën embléma helyére. Nem állítanánk, hogy tökéletesen passzol az autóra, de ez kényszerpálya: bele akarják verni a fejünkbe, hogy a DS már nem Citroën, és ehhez hozzá tartozik az egységes arculat. A hűtőmaszkon túl a lökhárítót tervezték át, és a fényszórók belsejét, bár úgy tűnik, ez utóbbiak kontúrja már nem változott. Hátul még ennyi változás sincs, innen szinte lehetetlen megkülönböztetni a Citroën és a DS változatot.
Azt nyilván a PSA-nál is érezték, hogy egy ilyen frissítés, még ha névváltással jár is, kevés lenne, így elkészítették a DS 4 Crossback változatot. Ez afféle terepjárósabb fazonú kivitel, három centivel növelt hasmagassággal, fekete szegélyű sárvédőívekkel és néhány további fényezetlen fekete dekorációval. A két változat közt így a különbség inkább csak hangulatban jelentkezik, de a DS nyilván megpróbál ezzel néhány új vásárlót fogni, akiknek gyengéjük a városi terepjáró fazon.
Műszaki szempontból leginkább a motorválasztékban akad változás: itt is felbukkant az 1,2 literes háromhengeres Puretech motor 130 lóerővel, amellyel az 1,6 literes 120 lóerős VTi motorokat váltják fel. A gyengébb 1,6 literes turbómotor teljesítményét 163-ról 165 lóerőre, az erősebbét 200-ról 210 lóerőre emelték. A dízelválaszték legerősebb, kétliteres tagja 163 helyett 180 lóerős lett.
Ezen felül akad néhány új szín, és korszerűsítették a fedélzeti elektronikát is. Ez utóbbi 7 hüvelykes érintőképernyőn keresztül érhető el, ami tizenkét gombot tett feleslegessé a középkonzolon.
Arról nem ír a sajtóközlemény, hogy a típus egyik kellemetlen hibáját, a lehúzhatatlan hátsó ablakokat sikerült-e kijavítani, de a hallgatásból arra következtetünk, hogy valószínűleg nem változtattak ezen a részleten.
A DS választék legújabb két tagját már az ősz folyamán elkezdik bevezetni Európában, de az az érzésünk, az új márka akkor lehet képes igazán gyökeret verni a luxusautók piacán, ha valódi újdonságokkal bővíti majd a választékát – erre pedig néhány évet még biztosan várnunk kell.