Újabb fotók a Suzuki Balenóról
Már az első, profilból készült kép láttán sejthető volt, hogy a Baleno szinte egy az egyben azonos lesz az iK-2 tanulmánnyal, most pedig az is kiderült, hogy szemből is nagyon hasonló a két autó. Emellett a típus új műszaki megoldásaira is igen büszkék a japánok, ha nem is árultak még el minden részletet.
Ahogy az a Suzukinál régi gyakorlat, ezúttal is csak annyi a különbség a tanulmány és a szériamodell között, amennyit a gyártáshoz egyszerűsíteni kell. Így a Balenónak láthatóan kicsivel egyszerűbbek a felületei oldalt, a hűtőrács nem folytatódik a fényszóróban, kisebbek lettek a kerekek, és egyszerűbbek a kilincsek, ám egyik módosítás sem akkora, hogy változtasson az autó alapvető karakterén. Azon lehet vitatkozni, hogy hogy sikerült a Baleno formája, de látszik, hogy a Suzuki igyekezett újítani az eddigi sablonokon – legfeljebb az első lámpák formája emlékeztet halványan a Swiftre.
A gyáriak szerint a Baleno sok tekintetben jelent nagy változást a korábbi Suzukikhoz képest. Állítólag vadiúj padlólemezre építik, ebben a típusban jelenik meg a cég első modern turbómotorja, az ezres háromhengeres Boosterjet, amely valószínűleg hosszabb távon kiváltja majd az eddig használt nagyobb, 1,5 és 1,6 literes benzines szívómotorokat. És itt mutatkozik be a cég első szériagyártású hibrid hajtásrendszere is, amelyet SHVS-nek hívnak.
Adatokkal egyelőre nem terhel minket a Suzuki, ezeket várhatóan csak a Frankfurti Autószalonon hozzák nyilvánosságra, ahol a hivatalos bemutatót tartják. Úgy tudjuk, a Baleno európai forgalmazását már jövő tavasszal beindítják.