Nyilván létezik ember, akinek tetszeni fog a Bentley új luxusterepjárója, talán többen is vannak. Őket svédasztalos fogadásokon a legkönnyebb azonosítani. A rántotthúsra rászedik a kaviárt, arra pedig a moilleux-t, melegen, mert a több nem elég, annál is több kell. De szerencsére van cég, amely érti a törekvésüket és most készített is nekik egy csodaszép hintót.
Bentayga, béna taliga, benne Tajgetosz, játszadozunk a névvel, de egyre jobban sajnáljuk szegény 2,4 tonnás vacakot, hiába spóroltak a tervezői 236 kilót a sok alumínium felhasználásával. Azt írják, a hatalmas tejkaramellát valóban Nagy-Britanniában alkották, ennél hagyományosabb már nem is lehetne. Közben ott van az orrában a Volkwagen gruppe legdurvább W12-es TSI motorja, több mint 600 lóerővel és 900 newtonméterrel, egy nyolcfokozatú váltó előtt.
Ha több mint hatvanmilliót adsz majd, hogy tiéd legyen a háromszázzal száguldó női táska, nem árt ha az autóskártyában is leversz mindenkit. Négy másodperc százig, és a terepjárás sem gond, mert a légrugós futómű és az elektronikus segédek mindenhol átkanalazzák a dögöt. Ha többet akarsz, negyvennyolc voltos rendszerben működő aktív karosszériadőlés-szabályozó rendszert is kérhetsz, ne hintázzon ez a gyönyörű jármű, az rombolja a road presence-et.
Megjelenhetsz mindenhol, pont úgy tartanak majd tőled a népek, mint a szegényembertől és a feleségétől a mesében, igaz, nekik egy úgy jött össze, hogy a szépséges nyírfa medvévé változtatta őket, cserébe azért, hogy nem csináltak belőle tűzifát. A Bentayga nézi a világot a négy ledes első fényszórójával, kicsit olyan, mint a Mulsanne, csak persze jobb, mert lehet vele vadászni. Kénytelenek voltak piacra dobni, mert a Kína-Oroszország tengelyen rengeteg pénzes érdeklődő kószál árván. Évek óta várták, hogy valaki meg merje lépni azt, amitől minden rendes autómárkát távol tart a jó ízlés. Hát most itt van, kiszállhatnak végre a nyomorult Cayenne-ből. Mikor lehetett azt tizenhét féle színben, tizenöt különböző kárpitozással rendelni?
Sosem volt még ennél nagyobb, luxusabb és gyorsabb szabadidőautó, állítják szintén a gyári üzenetben. Pedig ha az ember a kiállítás legérdekesebb pavilonjából, az Auditól jön, lesz egy olyan érzése, hogy ez itt egy Q7, csak kiszerelték belőle az arányérzéket, majd a britekre fogták az egészet. A Bentayga titkos fícsöre, gondolom rengeteget dolgoztak rajta, hogy ha autópályatempónál elvesszük a gázról a lábunkat, a váltó szabadonfutó üzemmódra vált, így a fordulatszám visszaesik az alapjáratra és az autó vitorlázik, amíg tart a lendület, nem adunk gázt, vagy nem kezd el túlgyorsulni egy lejtőn. A Trabant negyedikben tudja ugyanezt, én próbáltam, isteni.