Maxime Picat, a Peugeot vezérigazgatója elegánsan írta körül, hogy a dízel-elektromos hibridek a kutyának sem kellenek.
A Peugeot két modellt kínál a Hybrid4 hajtással, ahol egy dízelmotor hajtja az első kerekeket, egy villanymotor a hátsókat, és a két motort elektronika hangolja össze. Elsőként a 3008-asba építették be, később pedig az 508-as is elérhetővé vált a hibrid összkerék-hajtással. Ám Picat szerint ez a fajta hajtás nem elég sikeres ahhoz, hogy gyártásban maradjon. Magyarul drága gyártani, és kevesen hajlandók fizetni azért a kis mértékű fogyasztáscsökkenésért, amit elérhetnek általa. Valószínű, hogy a Hybrid4 rendszer legkésőbb 2017-ben, az 508-as modellváltásával eltűnik a Peugeot kínálatból.
Lényegében arról van szó, hogy a Peugeot-Citroën számára a ráfizetéses dízel-elektromos hibrid hajtáslánc most ugyanúgy felesleges kiadásokkal jár, mint például a Citroën C5-össel együtt búcsúzó hidropneumatikus rugózás, vagy a pneumatikus hibrid rendszer, a Hybrid Air, amelyet állítólag vagy 500 millió euróba kerülne gyártásba küldeni. A francia vállalat viszont még mindig nem talált magára gazdasági szempontból, és ami erőforrásuk maradt, azt a DS luxusmárka megalapítására, illetve új, nyereséggel eladható autók kifejlesztésére kell fordítaniuk.
A francia vállalat számára komoly gondot okozott a kínai autóeladások növekedésének megtorpanása – pedig ott szerették volna megtermelni azt a pénzt, amit Európában nem sikerült – így most láthatóan olyan területeken is spórolniuk kell, ahol korábban, presztízsokokból nem tették volna. Hisz az, hogy egy autógyár hibrid modelleket gyártson, manapság elsősorban még arculati szempontból fontos, jelentős eladásokat az ilyen típusok magas áruk miatt nagyon ritkán hoznak.