A szlovén kipufogó specialista, az Akrapovic, a Frankfurti Autószalonon jelentette be, hogy új, ultrakönnyű rendszerek kifejlesztésén dolgozik a Mercedes-AMG számára. Itt a sorozat első tagja a kétajtós csúcs-bálnához, az S63 Coupéhoz.
![](https://kep.index.hu/1/0/1000/10008/100086/10008687_c2c434f0edb0e6497bea692959d82cdc_wm.jpg)
A Evolution Line nevű rendszer titánból készült, amimnek köszönhetően 45%-kal könnyebb, mintha acél lenne. Az S63 kipufogója így 16,3 kilóval lett kevesebb, mint a gyári változat. A titán öntése igen kényes, speciális környezetet és szaktudást igényel, ezért nem véletlenül csináltatja az AMG a jónevű céggel ezeket a speciális kipufogókat.
Bár fontos tényező a súly is, de a sportkipufogó vásárlókat sokkal jobban érdekli a hang, ami kijön a csöveken. Ebben sincs szégyenkezni valója az Evolution Line-nak. Az Akrapovic kifejlesztett egy X-Connection nevű távirányítós szelepet, ami nyitott állapotban kiengedi a V8-as motorban rejlő hangorkánt. Ezen kívül szelepes hangtompítókat is szereltek a csövekbe, amiket közvetlenül az autó vezérlőegysége irányít. Így nem csak a hangerő, hanem a hangszín is szabályozható.
![](https://kep.index.hu/1/0/1000/10008/100086/10008699_9a2fe60c52dcf3fd76f414e8e80499d4_wm.jpg)
Ha nagyon figyelünk, kívülről is felismerhetjük, hogy melyik S63-ason van Akrapovic rendszer, ezeknél ugyanis a kipufogóvégek karbon borítást is kapnak.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)