A TDI botrányt kirobbantó kétliteres Type EA 189 jelzésű motorokhoz, amelyekkel annak idején a PD-TDI motorokat váltotta le a Volkswagen, a Bosch szállította a közös nyomócsöves dízel-befecskendező rendszert, és úgy tűnik, a mérést meghamisítani képes elektronika programja is tőlük származik. Csakhogy úgy néz ki, eredetileg csak tesztelésre szánták, és a VW döntött úgy, hogy a sorozatgyártású autókban is ezt alkalmazza.
A Bild am Sonntag írása szerint a Bosch jelezte is a Volkswagennek még 2007-ben, hogy ezzel a programmal a motorok lényegében illegálisak lesznek, de az autógyártó nem vette figyelembe a figyelmeztetést – így került 11 millió motorba a program, amely csak akkor működteti alacsony nitrogén-oxid-kibocsátású üzemmódban a dízelmotort, ha azt álló helyzetben, próbapadon vizsgálják. A Bosch természetesen próbál kimaradni az ügyből, már a botrány kitörésének napján jelezték, hogy szerződéses kötelezettségük alapján csak azt szállíthatták, amit a Volkswagen kért, de a befecskendező rendszer gyártójaként nem kerülhették el a kellemetlen kérdéseket az elmúlt napokban.
Bár Németországban a teljes EA 189 sorozatot vizsgálják, az 1,2 és 1,6 literes modellekhez más cégek szállították a befecskendező rendszereket, így a fenti információk alapján valószínű, hogy a kisebb motorokban nincs meg a csaló-funkció.
Minden, a dízel-botránnyal kapcsolatosan született írásunkat megtalálja csokorba gyűjtve ezen a linken.