A formát ismerjük egy ideje, de eddig iM-4 tanulmány néven – ez azonban már a szériaváltozat. Természetesen vannak eltérések, de a lényeg nem változott: az új Ignis is magas építésű kisautó, fazonra talán a Fiat Pandához hasonlítható leginkább.
Ha messziről ugyanúgy is néznek ki, az Ignis számos megoldása sokkal hétköznapibb, mint a korábbi tanulmányé. Az ajtókon például megjelentek a hagyományos ablakkeretek, a kerekek jóval kisebbek lettek, a fényszórók belsejében is kevesebb a LED. Ezzel együtt az új Suzuki talán a gyártó legkarakteresebb kiskocsija lett. Van benne egy kicsi múltidézés – a hátuljába nem nehéz belelátni a 70-es évek sportos fazonú, hátsókerék-hajtású Cervo mikro-kupéinak formáját – és van benne valami a ma divatos szabadidő-autós karakterből, annak ellenére, hogy egy pillanatig sem ígéri magát terepjárónak.
A műszaki részleteket egyelőre nem árulták el, de az az érzésünk, az ezres Boosterjet turbómotor jó eséllyel itt is felbukkan majd, ami a maga 110 lóerejével kifejezetten sportossá teheti az Ignist. Az is valószínű, hogy az Ignis elődjéhez hasonlóan Európában is elérhető lesz, ám várhatóan ez is Indiából érkezik majd, ahogy a Baleno – legalábbis Esztergomban pillanatnyilag minden kapacitást lefoglal a Vitara gyártása.