A Volvo vállalná a felelősséget
Az autonóm járművek tervezése és az egyre fejlettebb változatok tesztelése ma már számos gyártónál napirenden van. Sokan határidőket és céldátumokat is tűztek ki maguk elé, hogy minél hamarabb sorozatgyártásba vigyék a technológiát. Ami persze megosztja az autósokat.
Az önvezérlő autókkal kapcsolatos szabályozások még kialakulóban vannak, és egy darabig még biztosan fognak formálódni. A Google autonóm járművét például addig ki sem lehetett vinni a közutakra, amíg kormányt nem építettek bele. A másik nagyon fontos téma pedig a felelősség kérdése lehet: ki a hibás, ha egy saját magát vezető autó balesetet okoz?
A Volvo most igyekszik megnyugtatni a leendő tulajdonosokat, ugyanis magára vállalja a felelősséget. Ha tehát kárt okoznak önvezérlő autói, a svéd gyártó kész kinyitni a pénztárcát. Ehhez persze az kell, hogy az esetleges ütközés pillanatában bizonyíthatóan autonóm üzemmódban működjön a jármű, és a balesetet technikai hiba idézze elő, nem pedig vezetői mulasztás. Nyilván szoftveresen naplózzák majd, hogy mikor milyen beállításokkal vett részt a forgalomban autójuk.
Egy ideje már egyébként is nemes célt tűzött ki maga elé a Volvo: azt akarják elérni, hogy 2020-ra senki ne haljon meg autóikban. Ezt számtalan különféle biztonságtechnikai extrával igyekeznek elérni, amely berendezéseket természetesen az önvezető autók is megkaphatnak.