Etos: sportkocsi, helikopter-leszállóval
Először a Rinspeed tanulmányok közül az Etost nem Genfi Autószalonon mutatják be, hanem Las Vegasban, de a lényeg ugyanaz. Legnagyobb részt ez is a Rinspeed partnereinek termékeiből áll össze.
Az Etosról egyelőre csak két rajzot mutattak, és egyelőre az információkkal is fukarul bánik a svájci tuningcég, de az autó néhány lényegesebb tulajdonságát azért megemlítették. Ilyen a teljes értékű robotpilóta, amelyhez hasonlót már két korábbi tanulmányautójukba is beépítettek. Ám míg korábban automata üzemmódban csak odébb csúsztatták a kormányt, itt visszahúzódik a műszerfalba, a baloldali LCD panel mögé. Ráadásul ezeket úgy építették az autóba, hogy a távolságuk az utasoktól egyszerűen változtatható.
Kifejezetten érdekes ötlet, hogy a hátsó szélvédő mögött egy kis helikopter-leszállóhelyet alakítottak ki. Innen indul és ide érkezik az autó kvadrokopter-drónja, amely része a fedélzeti információs és szórakoztató rendszenek. Az Etos új vagy érdekes megoldásainak nagy része egyébként is inkább szórakoztató elektronika, mint szorosan az autózáshoz köthető megoldás – talán ezért is döntöttek úgy, hogy a 2016-os CES-en, a világ talán legismertebb informatikai és elektronikai szakkiállításán mutatják be január 6-án. Azt egyelőre nem tudni, hogy ettől függetlenül lesz-e jövőre Rinspeed tanulmány a Genfi Autószalonon, vagy ugyanezzel hakniznak majd a svájciak hazai pályán is.
A Rinspeed persze az Etost is ugyanazon az alapon építette, mint a korábbi tanulmányait: ezúttal nem kevesebb, mint 25 cég termékeit építették be, cserébe azok állták az építés költségeit. Ezzel az ügyes termékelhelyezéssel a svájci cég mára sokkal több lett, mint egy a sok Porsche-tuningcég közül.