A Fiat tavasszal még Aegea néven mutatta be a Linea utódját, de nagyon hamar jelezték, hogy ez a név nem végleges. Törökországban végül az Egea név mellett döntöttek, de Európának kerestek egy másik, könnyebben emészthető típusjelzést. Végül a múltba nyúltak vissza, egészen a 80-as évek végére: a szögletes Golf rivális, a Tipo nevét porolják le.
Az olasz gyártó szerint a Tipónak – amely lényegében csavarra azonos az Aegeával – nemigen lesz ellenfele Európában, hiszen hasonló méretű szedánt nemigen forgalmaznak a piacon. Ez persze csak nagyon szigorúan véve, illetve csak egyes európai országokban igaz, hisz a Dacia Logan és a Citroën C-Elysée/Peugeot 301 páros méretben elég közel van, az egyetlen érdemi különbség, hogy a Fiat 5-8 centivel szélesebb a konkurenseinél. A célcsoport is hasonló: a Fiat is célszerű, széles rétegek számára elérhető modellt kínál, amelyet 12 ezer euró körüli alapáron kínálhatnak.
A Törökországban tervezett és gyártott, műszaki szempontból a Fiat 500X és 500L típusokkal rokon Tipo később állítólag egész modellcsaláddá bővülhet: készül belőle kombi, de ami talán még fontosabb, csapott hátú ötajtós is. Ez állítólag egyszerre váltja a Punto és a Bravo modelleket, bár méretben várhatóan inkább az előbbihez áll majd közel. A lényeg azonban nem is az, hogy milyen skatulyába kerülnek majd ezek az autók, hanem hogy a Fiatnak ismét lesz egy célszerű tömegmodellje, így nem csak azokat érik majd el, akik hajlandók többet fizetni az 500 sorozat jellegzetes stílusáért.
Úgy tűnik, ha lassan is, de kezd a Fiat magához térni azután, hogy az elmúlt években a Chrysler kedvéért egyértelműen hanyagolták az európai modellválaszték fejlesztését. Ez részben annak köszönhető, hogy az európai autópiac ismét a növekedés jeleit mutatja, így van rá esély, hogy a fejlesztésbe ölt milliárdok egy normál modellciklus alatt megtérüljenek.
Az új Fiat TIPO hazai bevezetése 2016 első negyedévében várható.