A Mercedes az idén kezdte bevezetni a második, visszafogottabb sportmodell-sorozatát, az AMG Sportot. A C és a GLE Coupé után az M osztályt váltó GLE-ből is elkészült a 450 AMG változat, amely inkább hétköznapi, mint kőkemény sportváltozat, de azért bőven elég gyors.
A motor ugyanaz a 3 literes turbós V6-os, amelyet a többi AMG Sport modellben is használnak. A csúcsteljesítménye 367 lóerő, a maximális forgatónyomatéka pedig 520 Nm, ami 2000-es és 4500-as fordulatszám között végig kihozható a motorból. A típus kilencsebességes automata váltót és összkerék-hajtást kap – ez utóbbi alaphelyzetben a nyomaték 60%-át osztja a hátsó kerekekre. A nagydarab szabadidő-autó az adatok alapján igazán dinamikus, 5,7 másodperc alatt éri el a százas tempót, és a végsebessége pedig 250 km/h. A gyári fogyasztási adat sem rossz, 8,6 liter vegyes ciklusban, száz kilométeren, bár az autó képességeit kihasználva ennél nyilván érezhetően több adódik.
Ahogy a többi AMG Sport modell, a GLE is visszafogottabb külsejű, mint a legtöbb AMG csúcsmodell. Nem készítettek agresszívabb lökhárítókat, csak a speciálisan ehhez a változathoz gyártott 20 hüvelykes felnigarnitúra és a fekete küszöbdekoráció teszi felismerhetővé. Az árakat egyelőre nem közölte a Mercedes, de valószínűleg a korábbi M63 AMG és a hétköznapi csúcsváltozatok árszintje közt lesz valahol.