Szigorúan véve nem is a Volvo fejleszti az új platformot, amellyel az utolsó Ford alkatrészeket is kiválthatják. De persze a svéd mérnökök dolgoznak rajta Göteborgban, és az első autó, amiben használni fogják, történetesen egy Volvo lesz.
Durván másfél éve jelentették be, hogy kezdődik a CMA platform fejlesztése a külön erre a célra létrehozott Volvo-Geely vegyesvállalatnál, és már látható is az eredmény. Ahogy ez manapság egyre több ilyen autóépítő alapkészletnél lenni szokott, az egyetlen állandó méret az első tengelyvonal és a tűzfal közti távolság lesz, minden egyéb, beleértve az autó magasságát, tengelytávját, valamint az első és hátsó túlnyúlását, változtatható a konkrét modell rendeltetésének megfelelően. Azaz a C30-astól az V50-as utódáig mindenféle méretű autóban használhatják ezeket az alapokat, és ehhez mindössze néhány elemet kell áttervezni.
Nem ez az első ilyen rugalmas Volvo platform, de az SPA-t nagyobb modellekhez tervezték, és arra egy új modellt már építettek is, az XC90-est. A kisebb típusokhoz, amilyen a V40-es, azonban még a Fordtól megörökölt alapokat kénytelen használni a svéd márka. Ezért volt szükség a CMA-ra, amelyet a Volvón kívül a kínai anyavállalat, a Geely is felhasználhat saját kínálatának bővítésekor. A svédek várhatóan 2017-től kezdik kínálni az első CMA alapú kompakt modelleket.
Azt már bejelentették, hogy lesz egy XC40 szabadidő-autó, amely várhatóan a BMW X1-gyel és a Mercedes GLA-val versenyzik majd. De szinte biztosan lesz utódja a V40-esnek, sőt, a pletykák szerint hosszabb tengelytávú változatot is terveznek az amerikai piac számára.