Az olasz gyártó már készített néhány platós modellt Brazília számára, de a Toro nagy lépés felfelé. Ez az első alkalom, hogy a Fiat is beszáll az egy tonna teherbírású közepes pickupok versenyébe.
Korábban a Palio sorozatból készített platós változatokat a Fiat brazil részlege Strada néven – egy változatot Európában is forgalmaztak – de az kisebb volt a megszokott közepes pickup-méretnél. Az új Toro azonban már közvetlen vetélytársa a Toyota Hilux-nak, a Nissan Navarának, a Mitsubishi L200-nak és a többi, hasonló méretű modellnek, legalábbis ami a méreteit és terhelhetőségét illeti. Ugyanakkor a Fiat nem a megszokott alvázas, hosszmotoros felépítést alkalmazta, mint a konkurencia: a Toro önhordó karosszériás, keresztben álló motorokkal. A műszaki alapok állítólag a Jeep Renegade-ből származnak, bár biztosat egyelőre nem lehet tudni.
A 4,92 méter hosszú, ötszemélyes, négyajtós modellt kétféle motorral gyártják majd. Az 1,8 literes benzines szívómotor 138 lóerős, a kétliteres turbódízel 170 lóerős. A típus kapható lesz manuális és automata váltóval, valamint első- és összkerék-hajtással is. Azt egyelőre nem tudni, hogy más piacokon tervezik-e forgalmazni a Fiat új platós modelljét, így az sem biztos, hogy Európában megpróbálkoznak vele.