A Toyota már most jelentős megrendeléseket kap első üzemanyagcellás szériamodelljére Japánból és Észak-Amerikából – talán ezért is döntöttek úgy, hogy 2016-ban és 2017-ben Európába összesen 50-100 példányt szállítanak, és ezek is csupán négy országban lesznek elérhetők. Ráadásul ezeket sem adják el, csak bérelni lehet majd hidrogénhajtású autókat.
Csak olyan európai országokban lesz elérhető a Mirai, ahol megfelelő töltőállomás-hálózatot építettek ki. Németországban az év végére 50 hidrogén-kút működik majd az ígéretek szerint, Angliában 15, Dániában pedig 12, de a németek 400, a britek pedig 65 tagú hálózatot ígérnek az évtized végére. A negyedik ország, ahol a Mirai elérhető lesz, Belgium, bár ott csak jövőre kezdik a forgalmazást.
Bár a hidrogén-hajtású modellnek van listaára – nettó 66 ezer euró, vagyis 20,5 millió forint – ezt azonban senkinek nem lesz módja kifizetni érte egy összegben, mivel a Toyota csak bérleti konstrukciót kínál. Németországban 1200 euró – mintegy 370 ezer forint – havi bérleti díjat kérnek érte, Nagy-Britanniában pedig mintegy 700 font – kb. 295 ezer forint – lesz az autó havidíja. Erre jön még a tankolás költsége: Németországban egy kilogramm hidrogén ára 9,5 euró, mintegy háromezer forint, azaz a 4,7 kilogrammos tank egyszeri feltöltése, ami mintegy 500 kilométerre elegendő, 13800 forint körüli összegbe kerül majd.
Az persze eddig sem volt kérdéses, hogy az üzemanyagcellás autó magas gyártási költsége miatt a Mirai használata biztosan nem lesz olcsó – az első generáció legalábbis semmiképp – de most már teljesen egyértelmű, hogy az első igazi üzemanyagcellás szériamodell használata futásteljesítménytől függetlenül komoly költségnek ígérkezik. Ennek ellenére biztosan többen vennének a nevükre ilyen autót, mint ahány a következő két évben a kontinensre érkezik. A magyar forgalmazás lehetősége egyelőre fel sem merült – nyilván akkor lehetne szó ilyesmiről, ha legalább tíz-tizenöt hidrogénkút üzemelne az országban.