Megmutatták az új LTC London taxit
A klasszikus London taxik negyedik generációját mutatja be a London Taxi Company, amely mögött a Volvo tulajdonosa, a kínai Geely áll.
A bemutatott prototípuson is jól látszik, hogy a kínaiak szép pénzt öltek a taxigyártás felvirágoztatásába. Mintegy 250 millió fontos befektetésről van szó, amelyből felújították a Coventryben működő gyárat, és kifejlesztették a TX5 jelzésű új taxit. A formaterv is a Geely spanyol tervezőközpontjában készült, David Ancona munkája, aki ezúttal az egykori Volvo főtervező, Peter Horbury felügyelete mellett dolgozott.
A feladat egy olyan autó elkészítése volt, amely magán hordozza legismertebb elődje, a 1958-as Carbodies FX4 jellegzetes stílusát, mégis modern fellépésű. Horbury szerint ez csak második nekifutásra jött össze: az első is megfelelt a legtöbb kritériumnak, de a tervező szerint túl aranyosra sikerült. „A London Taxinak, amellett, hogy jól kell illeszkednie az aktuális környezetbe, egyfajta tekintélyt és megbízhatóságot kell sugároznia. Ezért döntöttünk úgy, hogy áttervezzük az első változatot.” - fogalmazott a vezető tervező.
Érdekes módon az autó műszaki megoldásairól egyelőre nem tudni sokat, csak annyit, hogy a jármű orrában négyhengeres benzinmotor dolgozik majd, valamiféle hibrid rendszerbe kötve, amely hosszabb, tisztán elektromos működést is lehetővé tesz. Bár az autó karaktere nem változott drámaian az elődeihez képest, a magasabb és hosszabb karosszéria tágasabb belső teret ígér, egyedül az autó szélességét nem növelték, mivel ez a használhatóság rovására menne.
Nem az LTC az egyetlen cég, amely taxikat kínál a brit fővárosban való használatra, a Nissan és a Frazer Nash is elkészítette a maga prototípusát. A japánok autója azonban csupán egy átdolgozott NV200, erősen megkérdőjelezhető stílusban, a Frazer Nash taxija pedig messze nem kelt olyan professzionális hatást, mint az LTC-é, így nem csodálkoznánk rajta, ha végül ez utóbbi terjedne el a brit fővárosban.