Két éve már bemutattak egy tanulmányautót JPN Taxi néven, az idén viszont egy célszerűbb, már-már gyártható változatot állítanak ki Tokióban.
A JPN Taxival a Toyota alighanem a japán taxi-piacot szeretné letarolni, amelyet jelenleg még a régi vágású négyajtós szedánok uralnak. Két éve láthattunk egy ilyen tanulmányt először, de azon akadt néhány extrém részlet, amilyen az első fényszórók keretéből kitüremkedő tükrök, vagy a tisztán LED-es lámpák. Ezeket az idei autón lecserélték egyszerűbb megoldásokra, a tükrök már szokványos műanyagházba kerül, és a fényszórókat is szokványosabb, félig LED-es, félig vetítőlencsés egységek váltják. Ezt is tanulmánynak mondják, de olyan, mintha ezt akár holnaptól gyárthatnák.
A lényeges tulajdonságok – a hatalmas tolóajtó, a London Taxikéhoz hasonlóan magas tetővonal és a kerekesszékkel is megközelíthető utastér – azonban nem változtak. Így ez az autó összhangban van a japán kormány taxi-koncepciójával, amely szerint hamarosan akadálymentes, és a helyi igényeknek még megfelelőbb autók veszik át a jelenleg használt szuperkonzervatív négyajtósok helyét a taxi-szerepben. A hajtást hibrid rendszerre bízták, amely benzin helyett autógázzal üzemel, ahogy a taxik zöme Japában.
A Toyota egyébként eddig is meghatározó szereplője volt a japán taxi-piacak: jelenleg az 1995 óta folyamatosan korszerűsített Crown Comfort típus szinte egyeduralkodó ebben a szerepkörben. És úgy tűnik, nem is szeretnék feladni a vezető pozíciójukat, így azt ígérik, 2018-ig biztosan gyártásba kerül a JPN Taxi.