A Priusban, illetve több más Toyotában és Lexusban használnak kifejezetten a hibrid hajtáshoz igazított benzinmotorokat. Ezek a viszonylag gyenge, de megbízható és hatékony működésre optimalizált motorok csaknem olyan fontosak a takarékos és jól működő hibrid hajtás kialakításában, mint az elektromos segédhajtások, és ezt láthatóan a Hyundainál is tudják.
Mostanra elkészültek egy olyan 1,6 literes négyhengeres motorral, amelyet a Prius négyhengereséhez hasonló alapelvek szerint terveztek. A hosszú löketű, közvetlen benzinbefecskendezéses, fokozatmentesen változó szelepvezérlésű motor 105 lóerős, a csúcsnyomatéka pedig 147 Nm. Ez nagyjából az, amit a cég 1,4 literes alapmotorjai tudnak, viszont a Hyundai új motorja is képes Atkinson ciklus szerint működni, ami a gyáriak szerint a Toyota 1,8 literes motorjának legújabb változatához hasonlóan 40% körüli termikus hatásfokot jelent.
Amennyire tudni lehet, a Hyundai jövőre tervezi bemutatni saját Prius riválisát, amelybe már ez a motor kerül, bár a típusról egyelőre csak pletykákat hallottunk.