Sports Ride, a Yamaha sportkupéja
A hírre, hogy Yamaha sportkocsit épített, mindenki felkapta a fejét, de a végeredmény nem pont az, amire számítottunk. Igaz, a Sports Ride tényleg jól néz ki, és nagyon könnyű, de csupán egy háromhengeres, ezres benzines szívómotor hajtja, és ettől nem várhatunk fejletépő teljesítményt.
A Sports Ride, amely profilból egy rendesen összezsugorított Honda NSX-re emlékeztet, nem is olyan apró: a hossza 3,9 méter, a szélessége 1,72 méter, a magassága pedig 1,17 méter. Ehhez képest a 750 kilogrammos üres tömeg kiváló eredmény, ami nagyrészt a karbonszálas anyagok széleskörű alkalmazásának köszönhető. Mindez igen jól is hangzik, de titkon mindenki arra számított, hogy valamelyik nagyobb Yamaha motorkerékpár-motort építik bele, legalább 1,3 liter hengerűrtartalommal és 140-150 lóerő teljesítménnyel. Nem így lett, a Motiv.e tanulmány ezres háromhengerese került bele, ami a legmerészebb becslések szerint sem tudhat többet 80 lóerőnél. Ez pedig még ilyen kis tömeggel párosítva sem ígér többet vidám, de visszafogott dinamikájú autózásnál.
A Yamaha tanulmánya elsősorban persze nem arról szól, hogy megmutassák, gyorsabb sportkocsit építenek bárkinél – sokkal inkább arról, hogy megmutassák, egyáltalán képesek autót építeni, és vannak is ilyen szándékaik. A motorkerékpárjairól ismert cég korábban megvette a Gordon Murray által kifejlesztett iStream gyártási eljárás licencét, és már két éve, a Motiv.e tanulmánnyal is azt tesztelték, hogy mit szól a közönség a végeredményhez. A Sports Ride tulajdonképp ugyanezt a célt szolgálja, egy kicsit még vonzóbb köntösben.
Egyelőre nehéz megjósolni, hogy meddig jut a Yamaha a kísérletezéssel, de azt tudjuk, hogy az iStream elvileg viszonylag kis sorozatok nyereséges gyártására ad lehetőséget. Az pedig azt jelentheti, hogy a Yamahának akár néhány ezer vagy tízezer autó előállításáért is megérné belevágni, feltéve, hogy össze tudnak szedni ennyi potenciális vevőt.