Eddig veszít a LaFerrari
Bár már évek óta piacon vannak, sokáig úgy tűnt, nem tudják összehasonlítani a Porsche 918-ast, a McLaren P1-est és a LaFerrarit, mivel egyik gyártó sem támogatta az ötletet - különösen a Ferrari zárkózott el. A brit sportkocsigyűjtő, Paul Bailey azonban megvette mindegyiket, és több fordulós tesztet rendezett. Meglepetésre eddig versenypályán és gyorsulásban is a legerősebb és legkönnyebb LaFerrari teljesít a leggyengébben.
Pedig az olasz hipersportkocsi összesen 963 lóerős és csupán 1255 kiló üresen, míg a McLaren P1 1395 kilós és 916 lóerős, a Porsche 918 pedig 886 lovas és 1640 kg tömegű. Ennek ellenére Silverstone-ban, Mat Jackson BTCC-pilóta kezei közt a McLaren volt a leggyorsabb és a Porsche lett a második, igaz, a három autó hét tizedmásodpercen belüli időt ment, ami nem nagy eltérés. A Santa Pod Racewayen tartott gyorsulási futamokon viszont a Porsche futotta a legjobb időt 10,65 másodperccel negyed mérföldön, a McLaren lett a második 10,9 másodpercel, a LaFerrari pedig 11,21 másodperces idővel itt is a harmadik lett.
Nehéz magyarázatot találni a különbségre – úgy tűnik, hiába erősebb és könnyebb a Ferrari, valami hiányzik ahhoz, hogy a képességeit érvényesítse is. Talán a rajtprogram nem olyan tökéletes, vagy a súlyelosztás teszi, esetleg a hajtáslánc kisebb teljesítményű elektromos fele okozza, de a számok szintjén a LaFerrari eddig alulmaradt.
Egy ilyen sportkocsinál persze nem csak ez számít, de az olyan apróságok is, mint a hang – a V12-es Ferrari hátborzongató üvöltésével pedig sem a német, sem a brit gép nem versenyezhet. Egy picit azért drukkolunk, hogy a későbbre ígért harmadik epizódban a Ferrari jobban szerepeljen, mint eddig.