Ausztrália egyik fontos közlekedési problémáján dolgoznak a Volvo mérnökei. A svéd gyártó szakemberei a kenguruk mozgását tanulmányozzák, hogy autóik felismerjék az állatokat, és segítsenek a sofőrnek elkerülni az ütközést.
A szigetországban valós problémát jelentenek az úttestre ugráló kenguruk, évente ugyanis mintegy húszezer balesetet okoznak. Ez pedig hetvenötmillió ausztrál dollárnyi terhet ró a biztosítókra – nagyjából 15 milliárd forintot kell kicsengetniük tehát az efféle káresemények miatt. Ezen változtatna most a Volvo.
A vállalat egyik vezető mérnöke, Martin Magnusson szerint a nehézséget az okozza, hogy a kenguruk más állatoknál, így például egy szarvasnál vagy tehénnél gyorsabban és kiszámíthatatlanabbul mozognak. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy velük leggyakrabban országúton vagy autópályán találkozhatnak az autósok, a legtöbb biztonságtechnikai extra pedig városi forgalomra van kalibrálva.
A kutatók éppen ezért a helyszínen tanulmányozzák a kenguruk mozgását, hogy minél pontosabb rendszerrel tudják felismerni a veszélyes szituációkat. A megoldást a ma már viszonylag egyszerűnek és elterjedtnek mondható radaros-kamerás megfigyelés jelenti, amely észleli a felbukkanó állatokat, és szükség esetén automatikus fékezéssel közbe is avatkozik, így elkerülve a balesetet. Mindez azonban egyelőre nem veheti le teljesen a felelősséget a vezetőről.
A kísérletek Canberra közelében zajlanak, azt viszont egyelőre nem tudni, mikorra készül el a kengurufelismerő rendszer megfelelően működő változata, és mikor kerülhet be a Volvók extralistájára.