Alfa: nem másoltunk a BMW-ről

2015.11.11. 10:25

Az Alfa Romeo Giulia bemutatásakor sokaknak ugrott be azonnal a nagy rivális, a 3-as BMW az első fotók láttán. Talán túl sokaknak is, mert a tervezést vezető Alessandro Maccolini úgy érezte, védekeznie kell, ami nem épp a legszerencsésebb reakció.

„Nem másoltuk a BMW-t, a múltunkból igyekeztünk ihletet meríteni, különösen a 156-os formavilágából.” - mondta a formatervező szakember. Olyan szempontból igaza is van, hogy részleteiben a Giulia és a 3-as sorozat nem igazán hasonlít egymásra, de ez csak akkor derül ki, ha egymás mellé tesszük a két autó fotóit. Ugyanakkor az összhatás mégis gyanúsan hasonló, és ez azért elég könnyen fel is tűnik. A tető íve, az autó oldalán végighúzódó borda szöge, az első és hátsó túlnyúlások szinte teljesen egyformák – nehéz elhinni, hogy mindez a sok egyezés csupán a véletlen műve.

Ez azonban nem is lenne akkora gond – végül is nem szokatlan, hogy az autógyártók egymást másolják, ahogy mondani szokás, az okos a legjobbtól lop – nagyobb probléma a kommunikáció. Maccolini úr érzésünk szerint jobban tette volna, ha nem reagál semmit, vagy csak annyit mond, hogy valóban, a tervezés során sokat nézegették a kategória legsikeresebb modelljeit.

A Giulia sikerén sok múlik, hisz ezzel a típussal kell megalapozniuk a márka új kínálatát, amellyel a tavalyi 68 ezerről 400 ezer fölé szeretnék növelni az eladásokat 2020-ig. Talán ennek is köszönhető, hogy a beszállítók szerint a gyártás beindítása késik – az Alfánál állítólag még tökéletesítenek néhány részletet az új modellen, mielőtt beindulhatnának a gépsorok, épp ezért 2016 közepénél előbb aligha veheti birtokba bárki az új, hátsókerék-hajtású Alfa Romeót.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.