Elkészült a hátsókerék-hajtású Lamborghini Huracán
Amióta az Audi a tulajdonos, a Lamborghini legtöbb sportkocsija négykerék-hajtással készül, de úgy néz ki, azért van igény tisztán hátsókerék-hajtású változatra is.
A legújabb Huracán változat épp ezt hivatott kielégíteni: az LP580-2-ben az 5,2 literes V10-es motor csak a hátsó kerekeket hajtja. Ahogy a típusjelzésből sejthető is, a motor csúcsteljesítményét 610-ről 580 Nm-re csökkentették, viszont az egyszerűbb hajtáslánc miatt az autó össztömege is csökkent, 33 kilogrammal. Ez a tömegcsökkenés azonban nem elegendő az elveszett vonóerő és teljesítmény ellensúlyozására, így a hátsókerék-hajtású Huracán 3,4 másodperc alatt éri el a százas tempót az összkerék-hajtásos változat 3,2 másodpercével szemben, a csúcssebessége pedig 325 helyett 320 km/h. Az átlagfogyasztásnak azonban jót tett az egyszerűsítés, 12,5 literről lement 11,9 literre száz kilométeren.
Bár a számok szintjén az LP580-2 papíron alulmarad az LP610-4-hez képest, ezek a különbségek a gyakorlatban aligha érezhetők. Még az árban sincs akkora eltérés, bár az egyszerűbb változat valamivel olcsóbb. A hátsókerék-hajtású Huracánért 150 ezer eurót kérnek, míg az összkerék-hajtású 169 ezer euróba kerül. Ám pont az efféle sportkocsik kategóriája az, ahol ekkora árkülönbség ritkán számít. Hogy ki melyik Huracánt rendeli meg, az elsősorban ízlés dolga, hisz a hátsókerék-hajtás izgalmasabb vezetési élményt ígér, míg az összkerék-hajtás bolondbiztosabb kanyartulajdonságokat.