A BMW az idén kezdte újabb modellcsere-ciklusát, méghozzá felülről. Az új 7-es már az új, acél, alumínium és karbonszálas műanyag alkatrészeket egyaránt alkalmazó CLAR platformra épül, mint a BMW összes hosszmotoros modellje a jövőben.
Ezen alapszik a következő ötös is, amely ilyen módon állítólag legalább egy mázsával lesz könnyebb az elődjénél – cserébe egyes feltételezések szerint már a V8-as motor is az M változat kiváltságává válik, és ha igaz, háromhengeres alapváltozat is készül. Az olcsóbb kivitelekbe nagyobb részt persze a kétliteres négyhengeres és a háromliteres sorhatos változatai kerülnek – ezekkel fedik le a 200 és 400 lóerő közti teljesítménysávot. A típus egyik újdonsága állítólag a négyturbós dízelmotor lesz, 400 lóerő feletti teljesítménnyel és 750 Nm csúcsnyomatékkal – így a hengerek és a turbók számát összeadva azért kijöhet a tízes szám, a presztízshez talán ez is elég lesz.
A bemutató időpontja nyilván nem véletlen, hisz a Mercedes nem sokkal korábban mutatja be az új E osztályt, amelynek a BMW így nem ad sok lehetőséget magányosan tarolni a régebbi konkurensek közt. Ugyanakkor a kémfotók alapján valószínű, hogy a BMW tervezőit itt sem eresztették túlságosan szabadjára: a Bangle-korszak óta Münchenben ismét a konzervatív szabás a divat, itt is a 7-eséhez hasonló, visszafogott formákra számíthatunk.