Még mindig R18-nak hívják az Audi Le Mans-ba szánt versenyautóját, de ez valójában egy másik gép, külsőre és műszakilag egyaránt. Szebb ugyan nem lett, mint az elődje, de elég karakteres, hogy ne keverjék össze semmi mással a pályán, a hajtásláncát pedig még hatékonyabbá tették.
Az új R18 talán legérdekesebb tulajdonsága, hogy még csak nem is néz ki áramvonalasnak. A meredek orr-rész, a fura, felfordított L alakú fényszórók és a vízszintes tető meglehetősen ormótlan összhatást eredményez, pedig csak arról van szó, hogy a pilótafülke és a kerekeket tartalmazó házak felülről nézve csepp alakúak, így biztos, hogy nem termelnek felhajtóerőt. Az orr és az első sárvédők között pedig komplikált légterelő-rendszert alakítottak ki. Talán ennél az autónál tűnik úgy leginkább az Audi eddigi Le Mans-i versenygépei közül, hogy tulajdonképp alaposan felöltöztetett formula-versenyautóról van szó, ami amúgy nem is áll olyan messze a valóságtól.
A négyliteres V6-os TDI-motor egyelőre marad, de a hajtáslánc többi részét alaposan átdolgozták. Elvetették a korábban használt lendkerekes energiatároló rendszert, a helyébe Li-ion akkumulátor kerül – az új rendszer 4 helyett már 6 megajoul energia tárolására alkalmas. Ettől, és az új aerodinamikától várják az Audinál, hogy az idén visszaelőzzék a Porschét a versenypályán.
Az Audi, illetve az anyacég, a Volkswagen részéről egyfajta gesztus is, hogy tovább versenyeztetik a dízelmotoros R18-ast. „Az Audi továbbra is tövig nyomja a gázpedált a motorsportban, és szándékosan tovább használja a TDI dízelmotor-technológiát, a világ legsikeresebb hatékonyságnövelő technológiáját Le Mans-ban.” - fogalmazott Dr. Wolfgang Ulrich, az Audi Motorsport vezetője. A dízelbotrány azonban így sem hagyta teljesen érintetlenül az Audi sportprogramját: a jövő szezonban mind Le Mans-ban, mind a sportkocsi-világkupa többi futamán két autót indíthat a márka a korábbi három helyett, és ugyanez a helyzet a Porschével is. Így a VW-konszern mindkét sportkocsi-csapata hozzájárulhat valamelyest a költségcsökkentési programhoz, amelynek a világméretű dízel-visszahívás okozta sok milliárd eurós veszteség ellensúlyozása a célja.