A befolyásos amerikai fogyasztóvédelmi lap, a Consumer Reports azt szerette volna kideríteni, hogy melyek azok az autók, amelyeket semmiképp nem vásárolnának újra a használóik. A kutatás hat kategóriát érintett és végül több mint 230 ezer voks alakította ki a végeredményt.
A városi terepjárók között a Jeep Compass-szal voltak a leginkább elégedetlenek a tulajdonosaik. Legfőbb kritikaként a magas fogyasztást, a vetélytársakhoz képest rossz úttartást és a gyatra minőségű belső teret rótták fel.
Az egyterűek közül az Európában ismeretlen Nissan Questet szerették legkevésbé. Elsősorban a rossz kilátást és a CVT váltót ekézték a szavazók.
Luxusautó-kategóriában a Mercedes CLA-t találták a legkevésbé jó vételnek. A tulajdonosok szerint az elvárhatónál gyakrabban kell gumikat cserélni az autón, ráadásul a futóműve is ráz.
A sportos autók sereghajtója a három és fél ajtós Hyundai Veloster lett, gyenge belépő szintű motorjai és a silány minőségű belső tér miatt.
A pickupok között a Nissan Navara amerikai változatát, a Frontiert találták a legrosszabb vételnek az olvasók. A magas fogyasztás és a hatalmas fordulókör járult hozzá a kocsi rossz szerepléséhez.
A kutatás vizsgálta a szedán kategóriát is, amely az Amerikában népszerű, nagy, de olcsó négyajtósokat tartalmazta. A Toyota Camry, Volkswagen Passat, Honda Accord és társaiból álló csoportban a Nissan Altimát hozták ki legrosszabbként. A japán kocsira szintén a csekély tapadás és a rossz vezethetőség miatt panaszkodtak.
Az összetett eredményt is kihirdették, ahol a Kia Rio lett az utolsó. Érdekes módon a koreai kisautónál is a rossz úttartás volt a legjellemzőbb kritika.
A Consumer Reports az egyik legolvasottabb lapnak számít a témában, ami alapján joggal bízhatnánk a véleményükben, azonban fontos megjegyezni, hogy az amerikai és az európai piacra szánt modellek több ponton is eltérnek egymástól. Például, amit egy tengerentúlra szánt modellekhez szokott vásárló kemény futóműnek érez, az lehet, hogy nálunk teljesen elfogadott. Az ehhez hasonló esetekben előfordulhat, hogy csupán az európai modellen csiszoltak túl keveset ahhoz, hogy megfeleljen az amerikai elvárásoknak.