Az XC90 bemutatása volt a kezdet, de a Volvo folytatja a típusválaszték teljes átalakítását, méghozzá legnagyobb személyautója, az S80 leváltásával. Nyilvánvalóan igyekeznek is hangsúlyozni a teljes technológiai és stílusbeli váltást, ezért az új modell neve S90 lett.
Az új névben szereplő nagyobb érték azt sugallja, hogy komolyabb autóról van szó, és ha a méreteket nézzük, ez így is van. A maga 4,96 méteres hosszával, 2,94 méteres tengelytávjával, 1,89 méteres szélességével és 1,44 méteres magasságával egyértelműen terebélyesebb az S80-asnál. Ezzel a nagykocsi-kategóriának is a tetejét lőtték be a tervezők. A formatervet az XC90-esről már ismert, már-már az álszerénységet súroló minimalizmus jellemzi, nagy, sima felületekkel és kellemes arányokkal. Ha a nagy terepjáró fogadtatásából indulunk ki, ennyi akár elég is lehet a sikerhez, a Volvótól amúgy sem feltűnést várnak a vásárlói.
Az autó természetesen a rugalmas SPA platformra épül, akár az XC90, és minden nagyobb Volvo a belátható jövőben az S60-as méretéig bezárólag. A motorválaszték is a szabvány kétliteres, négyhengeres turbómotorokból áll majd, és eleinte az 1969 köbcentis blokk négyféle változatát kínálják majd. Az egyetlen tisztán benzines a 320 lóerős T6 AWD lesz, emellett már a kezdetektől elérhető lesz az S90 T8 AWD 407 lóerős összteljesítményű konnektoros hibrid hajtásrendszerrel, amely a gyáriak szerint beéri 1,9 liter benzinnel száz kilométeren. Emellett két dízelmotort is kínálnak az óriáshoz, a D5 jelzésűbe 235 lóerős, a D4-be 190 lovas motort építenek. Úgy tűnik, kézi váltót csak a gyengébbik dízelmotorhoz kínálnak, a többi kivitel csak automatával lesz elérhető. A típus egyik műszaki érdekessége, hogy a hátsó futóműve kereszt-laprugóra támaszkodik, bár kínálnak hozzá légrugózást is, felárért.
A Volvo persze ezúttal is igyekszik az autó biztonsági funkcióit középpontba állítani. Az S90 egyelőre nem tudja magát vezetni, de a gyáriak szerint már majdnem: 130 km/h-ig képes tartani a saját sávját, akár van előtte másik autó, akár nincs. A Pilot Assist a gyáriak szerint nagy lépés az önmagát vezető autó irányába, amelyet komolyan fejleszt a svéd gyártó. Emellett továbbfejlesztették a City Safety alrendszert is, amely eredendően a súlyos gázolásos balesetek elkerülésére készült, és fékez, ha ember-alakot érzékel. Az új változat azonban már a nagy testű állatokat is felismeri, amilyen a jávorszarvas vagy a ló.
Bár virtuálisan már ma leleplezték az S90-est, az élő bemutatót csak jövő januárban tartja a Volvo a Detroit Motor Show-n, és a piaci bevezetés csak aztán indulhat. Később érkezik a kombi változat, valószínűleg V90 néven, amelynek az alapformáját a kínai makett-ipar révén már korábban láthattuk.