Benzines BMW i3 riválist tervez a Nissan?
Bár a szó szoros értelmében nem null-emmissziós megoldás, valószínűleg a legéletképesebb villanyautó-típus az, amelybe hatótáv-növelő motor is kerül. A BMW i3-asból már kínálnak ilyet, és úgy hallani, a Nissan is egy ilyen megoldáson dolgozik.
Bár a Nissan villanyautó-fejlesztésért felelős igazgatója korábban azt mondta, hogy az elektromos Leaf-ből nem terveznek hatótáv-növelő motoros változatot, most megerősítette, hogy dolgoznak ilyesmin. Valószínű, hogy egy nagyobb típusról van szó a Leafnél, ahol nem gond a benzinmotor elhelyezése, viszont a Leafben alkalmazott akkumulátor kapacitása már kicsi lenne ahhoz, hogy használható hatótávolságot érjenek el az autóval.
A hatótávnövelős megoldás nagy előnye, hogy a rövidebb utakon – azaz az esetek többségében – tisztán elektromos üzemben használható az autó, viszont hosszabb úton sem áll meg, ha elfogyott a töltés az akkumulátorból. Ráadásul a fogyasztása ilyenkor is igen alacsony, hiszen a benzinmotornak az autó átlagos teljesítményfelvételénél alig kell többet fedeznie, a gyorsításokhoz szükséges többlet-energia egy jelentős része az energia-visszanyerésre képes elektromos hajtáslánc révén megspórolható. Így viszonylag kisméretű benzinmotort is használhatnak – a BMW i3-ban például egy 650 köbcentis, 34 lóerős kéthengeres motor látja el a hatótáv-növelő feladatát.
Azt egyelőre nem tudni, hogy az új, vegyes hajtású modell mikorra készül el – valószínű, hogy csak a Leaf leváltása után, amelyre legkorábban jövőre kerülhet sor.