Elmebeteg sportkocsimotor 4500 lóerővel
A Steve Morris Engines nevű cég készítette a Dubajban fejlesztett Devel Sixteen számára ezt az abszurd őrültséget. Azt egyelőre nem sikerült kideríteni, hogy mekkora hengerűrtartalmú a motor, de úgy néz ki, hogy egy klasszikus 90 fokos, nyomórudas amerikai V8-as lehetett a fejlesztés alapja, így valahová 10 és 15 liter közé tippelnénk.
Azt külön hangsúlyozza a tervező, hogy a blokk és a főtengely kifejezetten ehhez a motorhoz készült, sőt, a 81 mm-es járókerekű turbófeltöltők is egyedi gyártmányok. Az nem titok, hogy már egy jól megtervezett feltöltős nyolchengeressel is túl lehet lépni a kétezer lóerőt, így az sem csoda, hogy a fékpadon átlag utcai benzinnel is 3000 lóerőt ért el a V16-os, magasabb oktánszámú versenybenzinnel pedig 4500 lóerőt mért a fékpad, amely állítólag ezzel el is érte a mérési határt. A fejlesztők most a fékpad továbbfejlesztését tervezik, hogy meg tudják mérni, mire képes a motor, ha mindent kihoznak belőle.
Ahhoz képest, hogy a Bugatti legerősebb típusa is 1200 lóerős, és már ez is vagy kétszer annyi, mint amit bárki képes lehet kihasználni közúton, a Devel 3000 lóereje felesleges túlzásnak tűnik. Az autót egyelőre szintén csak fejlesztik a motor köré, de a számítások szerint az utcai változat is 1,8 másodperc alatt érheti el a százas tempót, és 480 km/h feletti végsebességről beszélnek. Nehéz elképzelni, hogy hol lehetne ezt kipróbálni – talán a Nardo tesztpálya döntött kanyarú oválján – de aki ilyesfajta autót vesz, azt nyilván jobban érdekli, hogy elmondhassa, a szomszéd Lamborghinijénél több mint négyszer erősebb a gépe, mint hogy ki is próbálja, valójában mire képes az autó. Ha mégsem, annak viszont könnyen lehet csúnya vége.