Az új autó immár a második generációs i20 ötajtós változatán alapul. A változtatásra azért volt szükség, mert a Hyundai Motorsport szakemberei elkéstek a modellváltásnál Coupénak nevezett háromajtós homologizációjával. Az i20 WRC persze nem csak külsejében változott.
A továbbfejlesztett turbómotor a szigorú szabályok miatt maradt 1,6 literes, 300 lóerős, 400 Nm nyomatékú és továbbra is hatsebességes szekvenciális váltó továbbítja az erőt mind a négy kerékre. Az új karosszéria merevebb a korábbinál és alakították a futóművön is.
Daniel Sordo, Hayden Paddon, Thierry Neuville és Kevin Abbring eddig 8000 kilométert tesztelt az új autóval. Az eddig összegyűjtött tapasztalatok alapján mind a versenyzők, mind a fejlesztők szerint gyorsabb lett az autó. Erre szükség is van, hiszen 2014-es visszatérése óta csupán egyszer nyert a Hyundai, ott is annak köszönhetően, hogy a bajnokságot uraló Volkswagenek kiestek.
Az új Hyundai i20 WRC a 2016-os versenynaptár első állomásán, a Monte-Carlo ralin mutatkozik majd be, de ott a harmadik gyári autó még a 2015-ös modell lesz. A teljes váltás a második futamon, a Svéd ralin zajlik le.