Tarquini távozik, Michelisz gyári Hondára válthat?
Nem hosszabbít szerződést Gabriele Tarquinivel a Honda WTCC-csapata, így 2016-ban biztosan nem láthatjuk gyári Civicben a veterán olasz versenyzőt. Sőt, könnyen lehet, hogy a túraautó-világbajnokságtól is elszakad az 53 éves pilóta. Távozása ugyanakkor megnyithatja az utat Michelisz Norbert előtt egy gyári szerződéshez.

Bár maga Tarquini a katari szezonzárót követően elmondta, szeretné még folytatni a versenyzést, de egy interjúban arra is kitért, tisztában van a korával, és el tudja fogadni, ha már nem vele képzelik el a folytatást. A mostani különválást pozitívan kommentálta az olasz, kiemelve, hogy tiszteletben tartja a döntést, és csak kellemes emlékeket őriz majd a közös munkával töltött évekről.
A versenyzéstől ugyanakkor korántsem szeretne teljesen elszakadni. Ez azt jelentheti, hogy a túraautó-világbajnokságot elhagyva, egy másik sorozatban próbálhatja ki magát, hiszen gyári hely már nincs szabadon a WTCC-ben, alább pedig aligha adná. A Honda európai motorsport-igazgatója, Robert Watherson azt ígérte, segítenek majd új lehetőségeket és kihívásokat találni Tarquininek. Hogy ez pontosan mit jelent, azt nem tudni, de akár a TCR International sorozatban, vagy a kínai túraautó-bajnokságban is kiköthet a veterán klasszis, ha valóban a Honda mellett marad.
Gabriele Tarquini egyébként közel negyven éve koptatja a versenygumikat. 1976-ban gokarttal kezdett, majd formaautós sorozatokban indult. A Formula-3000-ben három szezont nyomott le, legjobb eredménye egy imolai második hely volt. 1985-ben a Le Mans-i huszonnégy óráson is kipróbálta magát, de csapata nem ért célba. 1987-től aztán a Forma-1 következett: az Osella Squadra Corse Alfa Romeóját egy futamon vezette, majd 1995-ig – megszakításokkal - számos más istállónál is megfordult. A pontszerzés egyszer jött össze neki: 1989-ben Mexikóban lett hatodik.
Az F1-es kezdetekkel párhuzamosan, 1987-ben indult az első túraautó-vébé néhány versenyén is, Belgiumban például a dobogó második fokára is felállhatott. Komolyabban 1994-től jött be az életébe a túraautózás, nem is akárhogyan. A Brit Túraautó-bajnokságot (BTCC) első évében megnyerte egy Alfa Romeo 155 TS-sel. Egy évvel később nem futott teljes szezont, hiszen akkor éppen a Forma-1-ben és a Német Túraautó-bajnokságban (DTM) is kapott epizódszerepeket. Később a Nemzetközi Túraautó-bajnokságban (ITC) indult. A kétezres évek elejét a túraautók Európa-bajnokságában, az ETCC-ben töltötte. Öt szezon alatt két harmadik hely és egy bajnoki cím került fel a sikerlistára. 2005-től egészen mostanáig a WTCC-ben vadászta a pontokat, 2009-ben Seattal lett világbajnok. A Leónnal két összetett második helyet is begyűjtött, legutóbb pedig 2013-ban, már Honda-pilótaként került a nyakába ezüstérem.
A Hondával és a JAS Motorsporttal nagy múltú és sikeres Tarquini együttműködése. A JAS-nál először 1996-ban, az ITC-ben ment, 1997-ben pedig a Honda kínált neki helyet a BTCC-ben. 1998-ban aztán megtörtént a nagy összeborulás: azóta megszakítás nélkül a JAS Motorsport készíti fel a túraautós Hondákat – az ETCC-ben 2000-ben és 2001-ben is az ő Accordjukat vezette Gabriele Tarquini. A WTCC-ben a japán márka 2012-es visszatérését követő első teljes szezonban, 2013-ban újra csatlakozott hozzájuk. A gyártók pontversenyét akkor megnyerték, majd a következő két évben a Citroën mögött zártak, a második helyen.
Tarquini két évvel ezelőtti, a Totalcarnak adott interjújából kiderül, kölcsönösen tisztelik egymást a márkatárs Michelisz Norberttel, a Zengő Motorsport magyar pilótájával. Az olasz ugyan 2015-ben a legjobb hondásként Norbi előtt végzett az év végi összevetésben, de most távozásával megnyithatja az utat Michelisz előtt egy gyári szerződéshez. Bár hivatalos bejelentést csak 2016 elejére ígért a Honda, addig még titkolják a jövő évi felállást, de a sorok között olvasva a Totalcaron megjelent legutóbbi Michelisz-interjúban felsejlik a váltás lehetősége. Ez érzelmileg egy nagyon nehéz döntés lenne, de kétségkívül előrelépést jelentene. Márpedig Norbi világbajnok akar lenni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
