Nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket a Cadillac ELR hibrid-kupé. Az amerikai gyártónál nem is tagadják a bukást: a márka marketingigazgatója, Uwe Ellinghaus csalódásnak nevezte a modell eredményeit.
A szakember abban látja a bukás okát, hogy az ELR túlzottan kis célközönségnek szólt. A kétüléses kupék piaca az utóbbi időben egyre inkább szűkült, autójuknak pedig már nem jutott megfelelő méretű szelet a tortából. Azok a vásárlók, akik megengedhették volna maguknak, hogy kicsengessék az ELR árát, inkább más, sportosabb modellek felé fordultak.
A gyenge eladások azt is egyértelművé teszik, hogy nem készül utódmodell. Ugyanakkor a villanyosítást, a hibridhajtás alkalmazását nem dobja el teljesen a Cadillac. A CT6 szedánból hamarosan bemutathatnak egy plug-in kivitelt, a következő években pedig ezt a példát követheti a márka szinte összes modellje.
Ellinghaus úgy fogalmazott, a plug-in hibrid hajtáslánc olyan, mint évekkel ezelőtt az összkerékhajtás volt. Vannak, akik igényt tartanak rá, vannak, akik nem, de a gyártóknak egyre inkább fel kell kínálniuk a választás lehetőségét.