A Ford komolyan veszi Le Mans-t

2016.01.06. 11:21

Korábban már láttuk az új, hathengeres Ford GT versenyváltozatát, de a gyári csapat szerepét betöltő Chip Ganassi csapat csak most mutatkozott be. A két korábban szerződtetett pilóta mellé érkezett még kettő – ők hajtják majd a két gyári autót az évad első versenyein.

A két korábban leszerződtetett pilóta mellé leszerződtették a négyszeres túrakocsi-bajnok Andy Priaulx-t és Marino Franchittit, az előbbi Stefan Mucke, az utóbbi Olivier Pla parftnere lesz a gyári autókban. Az idén az Endurance világbajnokság versenyein mutatkozik be a csapat, Silverstone-ban indulnak először április 17-én, de természetesen Le Mans-ban is ott lesz a csapat. „Nem csak ünnepelni mennek a GT40 győzelmének ötvenedik évfordulóját. Itt mindenki győzni akar.” - mondta Priaulx az első benyomások alapján, ami azt jelzi, hogy a Ford komolyan veszi a versenyzést.

A GT kategóriában persze nem lesz egyszerű érvényesülni, hisz az Aston Martinok, Corvette-ek, Ferrarik és Porschék kipróbált, villámgyors autók, a Ford pedig az alapos felkészülés és a rengeteg fejlesztés ellenére mégiscsak elsőéves konstrukció. Ám ha a kitartás és a lendület megmarad, négy évük van megismételni a legendás GT40 teljesítményét, hisz azzal a típussal 1966 és 1969 között négyszer verték meg a teljes Le Mans-i mezőnyt.

A versenyautó egyébként alapjaiban megegyezik a majdani utcai változattal, ugyanaz a 3,5 literes, két turbófeltöltős V6-os hajtja, de persze a versenyszabályoknak megfelelően átalakítva, így lényegesen kisebb lehet a teljesítménye az utcai változat 600 lóerejénél – a tényleges szám valahol 450 és 500 lóerő között lehet.

Az utcai GT-ről egyelőre nem tudunk sokkal többet, mint a versenygépről, csak annyit, hogy durván 110 millió forintnak megfelelő árával a legdrágább olasz és brit sportkocsik közvetlen vetélytársa lesz. Mivel csak 250 példány készül, azok közül sem jut majd mindenkinek, aki képes és hajlandó ekkora összeget adni egy Fordért.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.