Fura szerzet lett a VW újdonsága
A Volkswagen egy ideje már kacérkodik az ötlettel, hogy feltámassza a Transporter valamelyik, mára legendává lett régebbi változatának stílusát. Mutattak is efféle tanulmányautókat korábban, de mostanra teljesen elveszni látszik az eredeti ötlet. A legújabb tanulmányban, amely a Budd-e nevet kapta, már a legnagyobb jóindulattal, távolról, hunyorítva sem látjuk kedvesen bumfordi T1-est.
Ez persze magában még nem lenne baj, de a Budd-e formaterve minimum zavarosnak tűnik, mintha útközben elvesztették volna a tervezők az eredeti koncepciót. Akadnak ötletes megoldások, mint a tetőt a karosszéria alsó lemezeivel összekötő kiugró üvegpanel, vagy az övvonalból kisarjadó hűtőmaszk-fényszóró egység, de valahogy ezek sem állnak össze. Így hiába érdekesebb a Budd-e részleteiben, mint a legtöbb VW, vonzónak nem mernénk nevezni.
Így, bár egyesek már a szériagyártást emlegetik, az az érzésünk, a formatervet még érdemes lesz masszírozni, mielőtt rábólintana a vezetés. Méretei alapján egyébként a T6-os Transporter és a Touran közti résbe passzolna a Budd-e: a hossza 4,59 méter, a szélessége 1,94 méter, a magassága 1,83 méter, a tengelytávja pedig 3,15 méter. Az autó érdekes módon nem a VW jelenleg gyártott platformjainak valamelyikére épül, hanem a kifejezetten elektromos járművek alapjának szánt Modular Electric Plaftormra. Erről egyelőre annyit mondtak, hogy eleve nagy akkumulátorcsomagok befogadására tervezték, és konnektoros hibrid modell is építhető rá.
A Budd-e tisztán elektromos hajtású, egy-egy motor hajtja az első és a hátsó kerekeit, akkumulátorának kapacitása pedig 101 kWh, ami egyáltalán nem kevés. A jármű egy feltöltéssel elvben akár 600 km megtételére is képes, a csúcssebessége pedig 150 km/h.
Nem véletlen persze, hogy a VW a CES-en, és nem a Detroit Motor Show-n leplezte le a tanulmányt, hisz a jármű felhasználói felülete kifejezetten előremutató. A műszerfal például egyetlen hatalmas, hajlított kijelző, de a baloldali ablaksor egy részét is egy nagy LCD panel foglalja el. Ez utóbbit a sarokkanapé-szerű ülésen helyet foglaló hátsó utasok használhatják. Emellett akad hűthető csomagtér-fiók, amely a hátsó lökhárítóból csúszik elő, és persze alárúgással nyitható hátsó ajtó is.
Összességében tényleg az az ember érzése, hogy egy efféle jármű valóban jobban passzol egy szórakoztatóelektronikai szakkiállításra, mint egy autószalonra, legalábbis egyelőre, de több mint valószínű, hogy ezeknek a megoldásoknak a zöme hamarosan a sorozatgyártású autókban is felbukkan majd valamilyen formában, ha ugyan még nincs ott.