Már az előzetes fotók alapján érezhető volt, hogy a Kia tervezői valamit nagyon eltaláltak. A Telluride, amely egyelőre csak tanulmány, egyszerre tűnik a nagy amerikai terepjárók és a Mercedes G osztály kőkemény ellenfelének. Ha van eszük, biztosan gyártanak majd valami hasonlót.
A Telluride azért meglepetés, mert eddig úgy tűnt, a Hyundai-Kia távoltartja magát a detroiti autógyártók hagyományos vadászterületeitől. Nagy pick-upok és aszfalt-terepjárók helyett a világon mindenütt eladható modellekre koncentráltak, amilyen a Kiánál a Sorento. Ám a koreaiaknak lassan elég jól megy hozzá, hogy elkezdjenek ilyen piacspecifikus autókat gyártani – bár ha jobban meggondoljuk, egy ilyen nagy kockát valószínűleg még Európában is el lehetne adni.
A formaterv ugyanis nagyon izgalmas keveréke az ormótlan amerikai terepjárók, a Mercedes G osztály és a Volvo XC90 stílusának: szögletes befoglaló formájával és vaskos, vízszintes övvonalával határozottan férfias jelenség, de az amerikai modellekre jellemző darabosság helyett elegáns, finoman kivitelezett részletek jellemzik. Ha ez már a szériamodell lenne, azt mondanánk, sok riválist beelőzhetnének vele, de így is van mitől tartania a konkurenciának, hisz két-három éven belül kifejleszthetik a végleges autót.
A tanulmány persze a már létező Sorento műszaki alapjaira épül, de annál sokkal nagyobb: 24 centivel hosszabb, 12-vel szélesebb és 11-gyel magasabb, sőt, a tengelytávja is 12 centivel hosszabb, mint a Kia nagy terepjárójáé. Jellemző, hogy a kerekei, amelyek képen nem is tűnnek olyan nagynak, 22 hüvelykes felnikből és 275/45-ös gumiabroncsokból állnak. Az óriási méretek mellett a hosszúra nyújtott orr-rész ellenére sem okozott gondot hatszemélyes utasteret kialakítani. A két első sort négy különálló fotel alkotja, míg a harmadik sor a csomagtér-padlóból hajtogatható ki. A négy első üléshez kapcsolódik az autó legszokatlanabb extrája: az ülések mérik az utasok életjeleit, és ezek alapján fényterápiával igyekeznek javítani a közérzetüket.
A hajtáslánc az aktuális divatnak megfelelően konnektoros hibrid rendszer, amely ezúttal egy 3,5 literes, 270 lóerős V6-os szívómotorból, és egy 130 lóerős villanymotorból áll. Ez nem csak 400 lóerő összteljesítményt jelent, de a Kia szerint nagy mérete ellenére is elmegy az autó száz kilométert nyolc liter alatti átlagfogyasztással.
A Telluride-ot egyelőre nem tervezik gyártani, de a Kiánál nem egyszer előfordult, hogy egy tanulmány sikere alapján néhány éven belül összeütötték a sorozatgyártmányt is.