Nyilvánosságra hozta a 2015-ös esztendő legjobb törésteszteredményeit az Euro NCAP. A szervezet az egyes kategóriákban külön-külön is kiemelte a legjobban teljesítő modelleket. A kiadott közlemény szerint érezhető az eredményekben az újabb biztonsági extrák elterjedése. Azok az autók, amelyek ezeket már használják, érzékelhetően jobban teljesítettek azokkal szemben, amelyeknél ezeket még nem alkalmazzák. Igaz, azt is fontos hozzátenni, hogy nem minden piacon ugyanazok a biztonsági normák.
A nagy terepjárók, vagy SUV-k mezőnyében a Volvo új XC90-ese érte el a legjobb eredményt. A vezetőt segítő biztonsági rendszerekre maximális pontszámot kapott. Felnőtt utasvédelme 97, gyerekbiztonsága 87, gyalogosvédelme pedig 72 százalékot érdemelt a teszteken. Így összességében ötcsillagos teljesítményt nyújtott.
A kis hobbiterepjáróknál a Mercedes-Benz GLC zárt a mezőny élén. A felnőtt utasokat 95, a gyerekeket 89 százalékos hatékonysággal védi. A gyalogosokra kevésbé veszélyes, mint a Volvo óriása, ezen a területen 82 százalékos értékelést jegyez. A biztonsági rendszerekre ugyanakkor 71 százalékot kapott.
Családi autók tekintetében a nagyobb méretű modelleket tekintve a Jaguar XE, a kisebbeknél az Infiniti Q30 lett a legjobb, ezek egyaránt öt csillagot gyűjtöttek. Minden részterületen nyolcvan százalék feletti eredményeket kaptak. A Jaguarnak a felnőtt utasvédelme volt kiemelkedő a maga 92 százalékával, gyalogosként pedig az Infinitivel szemben van kiemelkedően jó esélyünk: 91 százalékot teljesített a japán luxusautó.
A szupermini kategória királya a Honda Jazz lett, de az Euro NCAP-nál ugyanebbe a szegmensbe sorolták a Suzuki Vitarát is, amely ugyancsak meggyőző eredményt hozott. Gyalogosok és biztonsági rendszerek tekintetében le is nyomta a Hondát, amely azonban a felnőtt utasok védelmében nőtt a Suzuki fölé. Egyterűből a nagyok közt a Ford Galaxy, a kisebbeknél a Volkswagen Touran bizonyult a legbiztonságosabbnak.
Érdekes, ugyanakkor nem különösebben sokszereplős kategória a sportos roadstereké. A Mazda MX-5 megelőzte a BMW Z4-et és az Audi TT-t is. Négy csillaggal győzni csak ebben a szegmensben lehetett.