A villanyautók piacának 23,6 százalékát uralta tavaly, ezzel simán lett a szegmens legsikeresebb márkája Európában a Renault. A franciák 23 ezer villanyautót adtak el a kontinensen 2015-ben, minden itt eladott hat villanyosból egy Zoe volt.
Mialatt az átlagember fejében a villanyautózás erősen összeolvadt a teslázással, a surranópályán alaposan rávert a Renault mindenkire Európában. A franciák nem meglepő módon otthon, a hazai piacon hozták az eladásaik javát: a 18 ezer 400 új Zoe-ból például 10 ezer 600-at Franciaországban adtak el, ami jó eséllyel a viszonylag gördülékeny állami villanyautós támogatás érdeme. A villany Kangoo ZE-é lett a legjobban fogyó elektromos LCV címe Európában: ez 4300-zal dobta meg a Renault eladásait. A márka maradék pár száz eladott villanyosra a statisztikában nem tér ki, de jó eséllyel a Twizy lesz az, amire az utóbbi időben drasztikusan csökkent a kereslet.
A kérdés persze jogos, hogy mit csinál eközben mindenki más, kiváltképp a Tesla? Nekik sem ment rosszul mifelénk: Norvégiában négyezer, Dániában 2700, Hollandiában 1800, Németországban és Svájcban pedig 1500-1500 autót adtak el tavaly, és a további kis európai piacokkal együtt alulról súrolják a húszezret. Annyira nem rossz egy prémiummárkától, ami tavalyig csak egy típussal volt jelen a piacon. idén már besegít a számokba majd a Model X is, jövőre pedig jöhet a relatív tömegmodellnek szánt Model E.