A legőrültebb Lamborghini Japánban készül
A Lamborghini Aventador eleve nem mindennapi jelenség, de egy japán tuningműhely, az Aimgain megmutatta, mennyivel feltűnőbb is lehet az olasz sportkocsi, ha egy kicsit foglalkoznak vele.
Már szemből sem egészen olyan ez az Aventador, mint amit megszoktunk. Az eleje egyetlen hatalmas légbeömlő, az alján látványos, karbonszálas légterelővel, amely az autó orrának sziluettjét követi, és hatalmas, oldalt is kilógó diffúzoros fenéklemezben folytatódik hátrafelé. Itt-ott akad még néhány plusz hűtőnyílás az autón, de a legfeltűnőbb elem kétségtelenül a két hatalmas, hátralógó konzolra szerelt hátsó szárny, amely stílusában harmonizál az Aventador törött vonalak határolta felületeivel. A drámai szárnykialakítás egyébként a japán Super GT versenysorozat autóiról lehet ismerős, valószínűleg onnan szivárgott át szép lassan a helyi tuning-kultúrába.
A drámai aerodinamikai átalakítások mellett a szintszabályzós, légrugós futómű az Aimgain Lamborghini másik jellegzetessége: ez teszi lehetővé, hogy akár szabályosan a hasára tegyék az autót, ahogy az a fotókon is látszik bár ez az állás nyilván csak álló helyzetben használható. Annyi praktikus előnye van a megoldásnak, hogy versenypályán egész alacsonyan tartható a hasmagasság, míg utcán megemelhető annyira, hogy ne okozzanak gondot a kisebb úthibák.
A japán tuningműhelyről Európában ugyan nem közismert, de nem ez az első hasonló munkájuk: a cég hasonlóan drasztikus aero-kiteket és ültetőkészleteket kínál, bár eddig elsősorban Lexus és Toyota modellekkel foglalkoztak. Az Aventador nyilván afféle reklámfogás, hisz az autót az idei Tokyo Auto Salonra készítették.