A folyamat lassan a végéhez ér: a Citroën testéről lassan leválasztják a DS-modelleket, hogy legyen mit kínálnia az új, önálló luxusmárkának. Három autóra kellett új hűtőrácsot és jelvényeket tervezni, de mostanra elkészültek a nagy munkával: a Citroën DS3, DS4 és DS5 neve most már DS 3, 4 és 5.
Az utolsó lépés a DS 3 bemutatása volt, amely lényegében egy Citroën DS3 az új, hatszögletű hűtőráccsal és körülötte a szárnyas krómkerettel. Emellett DS-re cserélték az összes jelvényt, és bővítettek a felszereltséget egy új, Apple CarPlay alapú, érintőképernyős információs rendszerrel. Emellett kínálnak az autóhoz automata városi vészfék-rendszert is, amely a megszokott módon állóra fékezi az autót az akadályok előtt, ha a sofőr valamiért nem nyomná le időben a fékpedált.
Az autó műszakilag persze semmit nem változott: ugyanaz a kétféle 1,2 és kétféle 1,6 literes benzinmotor, valamint kétféle 1,6 literes HDI alkotja a motorkínálatot. A sportváltozatot, amelybe 208 lóerős motor kerül, ezen túl DS 3 Performance-nak hívják Citroën DS3 Racing helyett, de ez is azonosnak tűnik az elődjével.