Kémfotókon az új katonai Mercedes
A Mercedes terepjáróját eredetileg is katonai célra tervezték – az, hogy az utóbbi másfél-két évtizedben divattárgy lett, inkább csak egy szerencsés véletlen a gyártó szempontjából – és ma is sok ezer példány szolgál belőle a világ hadseregeinél. Ráadásul olyannyira nem számít elavultnak a 37 éves konstrukció, hogy a Mercedes tovább is fejleszti.
A kémfotókon látható gép forrásaink szerint a polgári 4x42 változatra épül, és a STANAG 2 NATO szabványnak megfelelő páncélzathoz tervezték, bár ahogy ez az efféle teszteléseknél szokás, a páncéllemezeket hasonló tömegű utánzatok helyettesítik, ahogy az a feliratokból is kiderül. A STANAG 2 egyébként azt jelenti, hogy az AK-47 gépkarabélyból 30 méterről leadott lövéseknek ellenáll a páncélzat, a kerekek és a fenéklemez alatt robbanó hat kilogrammos tankelhárító akna hatása is túlélhető a járműben, és egy legalább 80 méterre becsapódó 155 mm-es repesz-romboló lövedék repeszei sem hatolnak be az utastérbe.
Ha a korábbi katonai változatokból indulunk ki, valószínűleg itt is a Mercedes 3 literes turbódízel motorjának 181 lóerős változatát használják, ötfokozatú automata váltóval, összkerék-hajtással és portál-tengelyes kerékfelfüggesztéssel, ami kivételes hasmagasságot biztosít a jármű számára. A jelenleg kínált G Wagon LAPV 6.1 ezzel a technikával legfeljebb 140 km/h-val haladhat, és nem valószínű, hogy az új változat ennél gyorsabb volna.