Irán kiváló piac volt a Peugeot-Citroen számára évtizedeken át, amíg 2012-ben ki nem vonultak az ENSZ szankcióinak hatására. A legnagyobb iráni autógyár, az Iran Khodro azonban azóta is számos, Peugeot alapú autót gyárt, bár nagyrészt elavultakat: a 206-os és a 405-ös egyes változatait gyártják. Az embargó feloldásának hatására azonban megújulhat az együttműködés: a két gyártó közti szerződés szerint öt év alatt 400 millió eurót fektetnek be közösen, így három korszerű modell gyártása indulhat be Teheránban.
Az Iran Khodro ötven éve működő teheráni üzemét 2017 végére teljesen felújítják, és itt a régi modellek helyett, illetve mellett 208-as, 301-es és 2008-as Peugeot-k készülhetnek. A gyártás évi 100 ezer autóval indul, de a cél hosszabb távon ennek a számnak a megduplázása. A megállapodás révén a PSA visszaszerezheti vezető szerepét az iráni autópiacon, hisz az Iran Khodro eddig is a helyi autópiac mintegy harmadát tartotta a kezében – tavalyelőtt 350 ezer autót értékesítettek – és a korszerűbb típusokkal még versenyképesebbé válhatnak.
Iránban a szankciók életbelépése előtt, 2011-ben még évi 1,6 millió autót adtak el, ami 2014-re – nagyrészt a szankciók hatására – egymillióra csökkent. Elemzők szerint azonban reális esély van rá, hogy két éven belül az embargó előtti szintre duzzadjanak az eladások, 2022-re pedig elérjék az évi kétmilliót.
Természetesen nem csak a Peugeot csoport igyekszik minél gyorsabban kiépíteni helyi kapacitásait Iránban – már a Renault-Nissan is jelezte, hogy komoly tervei vannak az országban – de kétségtelen, hogy a PSA indul a legerősebb helyzetből.