A Toyotánál komolyan készülnek a visszatérésre: a gyári ralicsapat szervezéséhez maga Akyo Toyoda kereste meg a legalkalmasabb embert a tragikusan elhunyt Owe Andersson helyére. Tommi Makinen a Gazoo Racing élén igyekszik ütőképes gyári csapatot összehozni a japánok számára.
Úgy tudjuk, jelenleg épp megfelelő pilótákat keres: ajánlatot tett Kris Meeke-nek és Sebastian Ogier-nek is – ők elutasították – viszont az Autosport információi szerint a 2003-as világbajnok Petter Solberggel jól haladnak a tárgyalások. Solberg visszatérne, és van elég rutinja, hogy segítse az új autó fejlesztését. „Különféle terveket beszéltünk meg Petterrel” - mondta Makinen, egyelőre anélkül, hogy konkrét részleteket árult volna el, viszont Solberg sem zárkózott el semmitől. „Talán akad még elintézetlen ügyem a WRC-ben. Mindenesetre érdekes volt a Toyota nagy terveiről beszélni Tommival.” - mondta az egykori Subarus bajnok. Solberg jelenleg a ralikrossz-világbajnokságban tarol, ahol 2014-ben és 2015-ben is bajnoki címet szerzett Citroën DS3-asával.
Szóba került a sportág legnagyobb neve, Sebastian Loeb is. Makinen azt mondja, szívesen szerződtetné a kilencszeres világbajnokot, bár egyelőre nem volt alkalma tárgyalni vele. Loeb-öt gyakorlatilag parkolópályára tette a Peugeot-Citroën 2012-es bajnoki címe után: ugyan versenyeztették a Pikes Peak-en, a WTCC-ben és Dakarban is, de a rali-világbajnokságon már 2013-ban is csak néhány futamon indulhatott. Nem csodálkoznánk rajta, ha elfogadná a Toyota esetleges ajánlatát, hisz a japánoknál ismét bizonyíthatná, hogy még mindig a leggyorsabb ralipilóták közé tartozik, és volna esélye egy tizedik bajnoki cím megszerzésére.
Akár sikerül Loeb-öt és Solberget leszerződtetni, akár nem, úgy néz ki, a Toyota megpróbálja a lehető legerősebb versenyzőgárdát összeszedni. Az igyekezetük érthető is: nem csak gyors pilótákra van szükségük, de olyanokra, akiknek elég tapasztalatuk van, hogy a Yarisból segítsenek bajnok versenyautót faragni.