Csodadoktort hívtak az Alfa Giuliához
Röviden így szól a hír: Roberto Fedeli, az egykori Ferrari főmérnök az Alfa Romeo és a Maserati műszaki vezetője lesz. Ám ennél sokkal érdekesebb, ami mögötte van.
Fedeli nem akárki: 26 évet húzott le a Ferrarinál, és a LaFerrari fejlesztésében kulcsszerepet játszott, de 16 hónappal ezelőtt a BMW-hez távozott. Ám úgy néz ki, az Alfa Romeo Giulia műszaki problémáinak kifésüléséhez szükség volt valakire, aki ismeri a Fiat belső viszonyait, és képes hamar működő megoldásokat találni. Márpedig a hírek szerint a Giuliával komoly gondok vannak, ezért nincs még piacon majdnem nyolc hónappal azután sem, hogy először megmutatták.
Hosszú idő után ez az első Alfa Romeo hátsókerék-hajtással, és nem kisebb feladatra szánták, mint hogy lenyomják vele a hármas BMW-t, az Audi A4-est és a Mercedes C osztályt. Beszállítói források szerint azonban az autó nem ment át a típusengedélyezéshez szükséges törésteszteken: sem szemből, sem oldalról, sem hátulról nem ütötte meg az elvárt minimális passzív biztonsági szintet. Ezért állítólag át kellett tervezni a lényegében már bemutatott autót. (Frissítés: Az Alfa Romeo részéről persze tagadják mindezt.) A Maseratinál szintén nincs minden rendben, ott a márka új szabadidő-autójának bemutatása csúszott meg: az eredeti tervek szerint már tavaly nyáron bemutatták volna, de jó, ha 2016 közepén el tudják kezdeni a gyártást.
Ezért hívták vissza Fedelit, aki az Alfa Romeo és a Maserati márkák műszaki igazgatója lesz. A Fiat Chryslernél azt remélik, hogy a tapasztalt mérnök segítségével képesek lesznek megoldani a krízist, és a későbbi Alfa Romeo és Maserati fejlesztések már rendben zajlanak majd.