Ikerturbós lehet a Mazda következő Wankel-motorja. Erről az ausztrál Motoring című lapnak beszélt Tetsushi Marutani, a márka hajtásláncokért felelős részlegének egyik vezetője. A szakember szerint a bolygódugattyús motornak főleg alacsony fordulaton van szüksége több nyomatékra, ezt pedig turbóval vagy kompresszorral érhetik el a leghatékonyabban.
Bár időről időre felüti a fejét egy-egy olyan pletyka, amely már temeti a Wankel-motort, a Mazdánál azonban kitartóak. Tavaly is megerősítették, hogy külön fejlesztőcsapat dolgozik azon, hogy a kompakt, viszonylag erős, ugyanakkor kevésbé tartós és takarékos megoldás hiányosságait felszámolja.
Az ikerturbós megoldással a hírek szerint 450 lóerő körüli teljesítményt tudnának kicsalogatni a Wankelből, amely ráadásul az ígéretek szerint könnyedén teljesíteni a legszigorúbb károsanyag-kibocsátási előírásokat is. Igaz, arról, hogy mikorra készülhet el a következő, bolygódugattyús blokkot használó Mazda, egyelőre csak találgatni lehet.
Az első Wankel-motoros Mazda jövőre lesz éppen ötvenéves, így ez tekinthető az egyik céldátumnak. Egyes források szerint 2017-ben már sorozatgyártású modellt láthatunk, azonban ehhez rengeteg munkát kell még befektetniük a japánoknak. Tavaly év végén már az RX-Vision koncepcióval csigázták kicsit az érdeklődést, de az sem lenne meglepő, ha végleges változatot csak 2020 körül dobnának piacra.