Egy ideje már beszélnek a Hyundai csoport új hibrid hajtásláncáról, amelyet többféle modellben is kínálnak majd. Dél-Koreában már leleplezték a Hyundai Ioniq nevű ötajtósát, amely egy emészthetőbb külsejű Prius klónnak tűnik, most pedig leleplezték a Kia Nirót is, amely ugyanazt a műszaki tartalmat nagyobb légterű szabadidőautó-karosszériában kínálja.
A Niro esetében – az Ioniq-tól eltérően – látszólag nem törekedtek rá, hogy a forma karakteres legyen, olyasféle tucat-crossovernek látszik az autó, mint bármelyik hagyományosabb, benzinmotoros kategóriatársa. Mintha kísérletet folytatnának a két márkával, amelyből kiderülhet, hogy a sikeres hibrid-eladásokhoz kell-e a Toyota Priusnál bevált jellegzetes forma, vagy jobb egy átlagos, de divatos, és jobb használati értéket ígérő karosszéria.
A lényeg persze mindkét autóban ugyanaz, az új hajtás-modul, amely egy 1,6 literes, 105 lovas, Atkinson-ciklust megvalósító négyhengeres benzinmotorból, egy 44 lóerős villanymotorból, egy hatfokozatú, dupla kuplungos váltóból és egy 1,56 kWh-s Li-polimer akkumulátorból áll. Ugyan a rendszer nem a manapság divatos, hosszan elektromos üzemben használható fajta, de a Hyundai-Kia 2 liter körüli átlagfogyasztást emleget száz kilométeren, és a kisméretű akkumulátor miatt jóval olcsóbb lehet a Niro, mint a hatótávnövelt villanyautók, amilyen a Chevrolet Volt vagy a BMW i3 benzinmotorral is felszerelt változata.
A hibrid crossover egyik újdonsága a Predictive Energy Control fantázianevű megoldás, amely a navigációs rendszerből nyert domborzati adatok alapján igyekszik kitalálni, hogy mikor töltse és mikor merítse a Li-polimer akkumulátort. Emellett az autó abban is igyekszik segíteni a sofőrnek, hogy hogyan vezethet minél hatékonyabban. Erre való a Costing Guide funkció, amely jelzi, hogy mikor érdemes gázpedál-felengedéssel hagyni lassulni az autót, és mikor kell erőteljesebben fékeznünk. Az akkumulátort ugyanis motorfék-üzemben olyan energiával tölti a rendszer, amelyet amúgy elfűtenénk a féktárcsákon, azaz ennek a gyakori használatával lehet a legtöbb energiát megtakarítani.
Úgy tudjuk, a Kia a Nirót nemzetközi modellnek szánja, azaz várhatóan Európába is megérkezik, jó eséllyel még az idei év folyamán.